Terug

Te lage internetsnelheid

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: Scarlet

02/01/2020

Beste klantenbeheerderWij stellen met regelmaat vast dat de snelheid van het internet te traag is om bepaalde websites te openen (bv kunnen we amper een doodle openen). We hebben verschillende keren de test van testaankoop uitgevoerd en kwamen telkens uit op een bedroevend lage score: Download: 5.087 Upload: 0.635 Latentie: 82In een brief van 30/04/2015 bevestigt u dat ons abonnement een downloadsnelheid van 30Mbps en 4 Mbps bij upload moet leveren.Welke stappen zal u ondernemen om dit gebrek te verhelpen?

Berichten (8)

W. V.

Naar: Scarlet

20/01/2020

Geachte klantenbeheerder van Scarlet Belgium,op 2 januari zonden wij u het bericht dat de downloadsnelheid en uploadsnelheid van de internetverbinding die uw diensten leveren al lange tijd onaanvaardbaar lager is dan beloofd. We zijn nu 2 weken later en u reageerde nog niet op ons bericht. Wij hopen dat u ons niet verplicht andere stappen te ondernemen om te krijgen waarvoor we u betalen.

Scarlet

Naar: W. V.

29/01/2020

Beste,Bij al onze abonnementsformules wordt er geen gegarandeerde snelheid beloofd. Het is namelijk zo dat we steeds de hoogst mogelijke snelheid leveren met een maximaal van 30Mbps voor uw abonnementsformule.Bij de activering van uw abonnementsformule was er geen VDSL technologie beschikbaar waardoor de snelheid niet hoger kan gegeven worden dan 6Mbps.Inmiddels bieden wij een nieuwere formule aan nl. Scarlet Trio aan 40 euro per maand. Indien u zou overschakelen op deze formule dan kan uw verbinding omgeschakeld worden naar VDSL technologie waarbij een maximale snelheid kan behaald worden van 50Mbps.Voor meer informatie:s:www.scarlet.be/nlio-internet-tv-telefonie/Ik heb ook even nagegaan wat de gemiddelde snelheid kan zijn op uw adres. Dit varieerd tussen 27,9Mbps en 50 Mbps. Let op deze snelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de thuisinstallatie en van de binnenbekabeling.Kim v.d.B.High Care support agentRue Carlistraat 2 - B-1140 Everewww.scarlet.beScarlet Trio - Digital TV - Phone - Internet

W. V.

Naar: Scarlet

16/02/2020

Geachte Scarlet BelgiumBeste Kim Wij willen ingaan op uw voorstel om over te schakelen op een Scarlet Trioabonnement aan 40 euro per maand. Zodat u onze verbinding kan omschakelen naar VDSL technologie waarbij een maximale snelheid kan behaald worden van 50Mbps. U heeft ook nagegaan wat de gemiddelde snelheid kan zijn op uw adres. Dit varieert tussen 27,9Mbps en 50 Mbps. Wij zullen de internetsnelheid blijven monitoren en nieuwe stappen ondernemen als deze nog steeds niet voldoet. Hou ons op de hoogte van verder stapppen.Met vriendelijke groetWim Van Parijs

Scarlet

Naar: W. V.

17/02/2020

Geachte,De aanvraag voor Scarlet Trio aan 40 euro per maand is gebeurd in het systeem.U zal weldra hiervan een bevestiging ontvangen en worden uitgenodigd om een afspraak vast te leggen zodat de technieker de installatie kan komen uitvoeren.De dienst die is aangevraagd, komt met een installatiekost van 90 euro. Uitzonderlijk zal deze in mindering gebracht worden.Met vriendelijke groeten,Kim v.d.B.High Care support agentRue Carlistraat 2 - B-1140 Everewww.scarlet.beScarlet Trio - Digital TV - Phone - Internet

W. V.

Naar: Scarlet

18/02/2020

Geachte Kim van ScarletDank voor je reactie en ook voor het in mindering brengen van de éénmalige installatiekost. In jouw bericht spreek je van 90 euro in mindering te brengen. Echter op de bevestigingsbrief staat 99 euro vermeld en lees ik niets over het in mindering brengen. Hoe wordt dat geregeld?MvgWim Van Parijs

Scarlet

Naar: W. V.

19/02/2020

Beste,Ik heb helaas een typfout gemaakt, het is inderdaad 99 euro.Ik kan deze kost niet op voorhand van de rekening laten halen. Wanneer de kost wordt aangerekend, kan u het beste met onze klantendienst contact nemen en verwijzen naar dit dossier.Hierin staat meegedeeld dat deze kost in mindering mag gebracht worden.Met vriendelijke groeten,Kim v.d.B.High Care support agentRue Carlistraat 2 - B-1140 Everewww.scarlet.beScarlet Trio - Digital TV - Phone - Internet

W. V.

Naar: Scarlet

09/03/2020

Geachte Kim v.d.B.Ondertussen is uw technicus de installatie komen doen voor het TRIO-abonnement. Ik heb sindsdien enkel malen de downloadsnelheid getest en deze schommelt tussen de 12 en 15 Mbps. Het televisiesignaal werd vandaag 2 maal onderbroken met de melding om op de 'infoknop' te drukken. Waarna de teskt verscheen dat er geen info beschikbaar was over dit incident. Ik maak me zorgen of ik geen kat in een zak gekocht heb.GroetWim Van Parijs

Scarlet

Naar: W. V.

17/03/2020

Beste,We hebben de verbinding onderzocht en hebben hierop geen problemen kunnen vaststellen.De snelheid kan wel afhankelijk zijn of u via wifi of kabel verbinding test. Indien er zich problemen voordoen dan raden we aan om op dat moment onze klantendienst te contacteren, zij kunnen direct een test doen om na te gaan of er zich een storig voordoet.Met vriendelijke groeten,Kim v.d.B.High Care support agentRue Carlistraat 2 - B-1140 Everewww.scarlet.beScarlet Trio - Digital TV - Phone - Internet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform