Beste,Rond het tweede jaar van mijn auto had ik een terugroepactie voor mijn Peugeot 208 voor het vervangen van de distributieriem. Dit werd uitgevoerd en kosteloos. Maar waarschijnlijk was het kwaad toen al geschied. Ieder jaar rond augustus ga ik naar het jaarlijks onderhoud voor mijn Peugeot bij Peugeotdealet Garage De Pril. Maar tussen het onderhoud van vorig jaar en dit jaar had ik maar liefst 3x olie moeten bijvullen. Er was nergens een olielek te vinden. Dus was het eigen aan de motor en een te hoog olieverbruik. Toen ik dit jaar opnieuw ging voor het onderhoud, heb ik dit kenbaar gemaakt en ook geconfronteerd met de artikels die ik had nagelezen oa op autoweek.nl en diverse websites ivm problemen met 1.2 Pure Tech motoren bij de Stellantisgroep waar ook Peugeot van uitmaakt. Ik werd bij de chef van het atelier geroepen en die zei me idd dat er problemen waren met een afschilferende distributieriem met 1.2 Pure tech motoren. Die schilfertjes zitten in de motor en hierdoor is er een hoog olieverbruik. In het beste geval komt Peugeot tussen voor de motor (+-5000 euro) maar niet voor de werkuren (1800 euro). Dit moest aangevraagd worden bij Peugeot en Garage De Pril heeft dit ondertussen gedaan en telefonisch bevestigd dat de motor mag vervangen worden, werkuren zijn ten laste van mij. Ik ben hier niet mee akkoord en wil dit aanvechten, ik heb dit ook aangekaart bij de klantendienst van Peugeot en heb hier ondertussen een refertenr van 04876438. Enerzijds geeft men toe dat er een probleem is met de motor maar de werkuren wil men niet betalen. Groeten,Stefanie Debod