Terug

Te hoog faktuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. C.

Naar: Telenet

30/12/2020

Beste,Gedurende 15 jaar bleef ik een trouw klant van Telenet, heb zeer goede historiek, alle facturen werden op tijd betaald en ik was zeer tevreden met hun diensten. Eerste incident nam plaats in april 2018. Toen kreeg ik plotseling factuur van iets meer dan 500 euro voor Mobiel internet (gebruik gedurende ongeveer 3 weken). Factuur werd volledig gecrediteerd, dus ik moest niets betalen. Ik kreeg ook geen duidelijke antwoord waarvan precies het komt. Voor single vrouw (toen woonde ik alleen), 41 jaar, zonder kinderen is het toch een heel bijzondere rekening. Toen werd het met Telenet bediende duidelijk afgesproken dat als zoiets nog iets gebeurt, dan blokkeren ze mijn Mobiel data onmiddellijk op 150 euro buiten bundelverbruik. Juist 2 jaar daarna hetzelfde incident gebeurde opnieuw: in maart 2020 kreeg ik plotseling factuur van 950,22 euro voor Mobiel Internet voor periode van 01/03 t.e.m. 26/03. Geen bewijs van verbruik tot nu toe. Het enige wat ik van Telenet heb gekregen zijn waarschuwing berichten. Ik voelde me veilig na onze afspraak in 2018 dus heb deze berichten niet ernstig genomen. Ik was er zeker van dat mijn GSM wordt gewoon geblokkeerd als iets fout loopt. Als resultaat kreeg ik factuur van 950,22 euro. Op mijn aanvraag betreffende details van de afrekening (datum, welke apps/ websites werden geopend of gebruikt), kreeg ik een antwoord van Telenet dat zijn geen details aan mij mogen geven omv de privacy wetgeving. Het gaat wel over mijn eigen verbruik en niet van iemand anders maar helaas. Ook geen schriftelijke communicatie na het ontvangst van factuur, alles telefonisch. In 06/2020 heb ik contact met Ombusdmantelecom opgenomen zonder enkele positieve resultaat. Ze kunnen niet verder zonder bewijs van blokkering op 150 euro. Blokkering was telefonisch met Telenet bediende afgesproken , daarna werd het ook door hetzelfde persoon op Mijn Telenet geplaatst. Deze informatie stond toen ook op Mijn Telenet profiel. Na het tweede incident kon ik het niet meer terugvinden. Sinds april 2020 ben ik klant van Proximus. Ik was van plan om naar de rechtbank te gaan maar het is niet gebeurd omv Coronasituatie in het land. 23/12/2020 kreeg ik melding van de Gerechtsdeurwaarder. Telenet eist betaling voor 08/01. Bedankt voor response en advies!

Berichten (1)

Telenet

Naar: G. C.

26/01/2021

Klantennummer: 1005396310 Beste mevrouw Sklyarenko, Ik probeerde u telefonisch te bereiken, naar aanleiding van dit dossier, maar helaas is dit niet gelukt. Deze klacht werd reeds afgehandelend via de ombudsdienst van Telecommunicatie en afgesloten met een minnelijke schikking. Ik stuur verder nog een persoonlijke e-mail met hierin meer gedetailleerde informatie. Met vriendelijke groeten, Sanne Vande Bergh TelenetDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform