Terug

Te hoog factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: Engie

16/05/2024

Hierbij de klacht die ik meerdere keren aan Engie bezorgde: Beste, ik ontvang in april 2023, 2 eind facturen, (€1934,78 en €2987,85). Dit is onmogelijk, daar het om een onbewoonde ruwbouw gaat. De werf ligt stil, en er wordt amper tot nooit gewerkt. Het is dus onmogelijk dat ik een verbruik heb, wat deze bedragen verklaart. Ik heb Engie hierop gecontacteerd, en ze reageerde zeer negatief, dat ik deze toch moet betalen. Hierna heb ik gevraagd om de meter te laten controleren. Dit is gebeurd door Fluvius, en ze deelden me mee dat de meter naar behoren werkt. Ik zou hierna verder gecontacteerd worden. Dit is niet gebeurd. Wel ontving ik maandelijks een voorschot factuur van €216,43, welke ik niet betaalde. Dit omdat ik nog steeds geen reactie had ontvangen, en ook omdat zulk hoog bedrag onmogelijk is. Nu heden, ontvang ik opnieuw een betaal herinnering van €5.885,31, onmiddellijk te betalen. Hierop heb ik gebeld en vertelden ze me dat hier niets aan te doen is, en ik dit inderdaad onmiddellijk moet betalen. Ik heb vanaf de laatste registratie van de meterstand tot nu, een verbruik van 1157kwh, dwz over 14 maanden. Dus hoe verklaart Engie dit? Een leegstaande ruwbouw, waar niemand woont, of amper iets van elektriciteit wordt verbruikt?De reactie die ik ontvang van Engie, is dat ik toch moet betalen, dat ik als geste 2 weken uitstel van betaling krijg, dat ik dit hoog bedrag niet met afbetalingen mag voldoen! En dat ik hen niet meer via Testaankoop mag contacteren, maar rechtstreeks aan Engie zelf.Ik ben absoluut niet tevreden met dit antwoord. Wat ze ook mogen beweren, ik heb het aangerekende verbruik NIET verbruikt . Ik heb Engie ondertussen het verbruik van de periode NA de betreffende hoge facturen (met bewijs van de meterstand) bezorgd, en die tonen en bewijzen een realistisch verbruik. Dus wel raar, dat vanaf de meter werd gecontroleerd, het verbruik ineens wel realistisch is. De reactie hierop van Engie: Gewoon een herhaling van het eerste antwoord. (Dat ik 14 dagen extra krijg om het absurd hoog bedrag in 1 keer te betalen. Maw, ze negeren het bewijs van de huidige meterstand.Daarom graag een ECHTE oplossing, zijnde een eerlijke afrekening, en geen oplichting.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform