Terug

Te hoge factuur water

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: De Watergroep

05/11/2020

Beste,(Dewatergroep):“Ik ontving uw vraag betreffende de eindafrekening FAK200383864 van € 1249,15.Deze werd gebaseerd op de meterstand die op het overname document stond. Er werd op 20/02/2018 een nieuwe meter geplaatst 180400832 met beginmeterstand 0m³.In november vroegen wij aan u de meterstand op.(heb deze nooit gekregen) Deze hebben wij niet doorgekregen. Op basis van de voorgaande gegevens werd er een raming van 0m³ gedaan.Op het overname document kregen wij dan op 21/06/2019 de meterstand 168m³ door.”“Ik leefde op een appartement waar ik maar max 15 minuutjes warm water had.... ik nam nooit een bad enkel douche... als je mijn verbruik ziet in mijn huidige appartement(nieuwbouw) waar ik wel vaatwasmachine heb en altijd warm Water dus ook logisch meer verbruik kom ik niet eens aan zoveel? Om een idee te geven op 2 jaar tijd in mijn nieuwbouw appartement heb ik 82m3 verbruikt dus logisch dat die schatting toch totaal niet klopt?Hoe kan ik nu zoveel verbruikt hebben?

Berichten (1)

De Watergroep

Naar: B. B.

16/11/2020

Beste,Bij nazicht van uw dossier is gebleken dat mijn collega u hierover reeds op 04/05/2020 gecontacteerd heeft met onderstaande bericht:GeachteIk ontving uw vraag betreffende de eindafrekening FAK200383864 van Eur 1249,15.Deze werd gebaseerd op de meterstand die op het overname document stond.Er werd op 20/02/2018 een nieuwe meter geplaatst 180400832 met beginmeterstand 0m ³.In november vroegen wij aan u de meterstand op. Deze hebben wij niet doorgekregen. Op basis van de voorgaande gegevens werd er een raming van 0m ³ gedaan.Op het overname document kregen wij dan op 21/06/2019 de meterstand 168m ³ door.De factuur is bijgevolg correct. U kunt ons steeds contacteren indien u hiervoor een betaalregeling wenst.Met vriendelijke groetenJolien - Medewerker team verbruiksfacturenT 02 238 96 99 ● www.dewatergroep.be Vind ons op Twitter │Facebook │ LinkedInWij hebben dan ook gezien dat u reeds voor deze afrekening een actief afbetalingsplan heeft van Eur 50 per maand.Ik hoop u met deze informatie van dienst geweest te zijn.Met vriendelijke groetenSteffi●Medewerker - VerbruiksfacturatieT 02 238 96 99 ● Vooruitgangstraat 189, 1030 Brussel●www.dewatergroep.beVind ons opTwitter│Facebook│LinkedIn De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben.Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden.Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform