Terug

Te hoge factuur / onderhoud dat de naam onderhoud niet waard is

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Aqua Service

15/03/2018

Geachte,Gisteren kwam er een technieker van Aquaservice langs om het onderhoud van mijn waterontharder uit te voeren.Dit heeft me +/-183€ gekost, hetgeen me toch wel veel lijkt. Dit hield 100kg zout in, het onderhoud, en een product om het hars te reinigen. De technieker zei dat de reiniger 50€ kostte, dit bleek nadien zonder btw te zijn. Het zout lijkt me ook veel duurder dan bij andere leveranciers. Bij aquaservice betaal ik 121€ voor 100kilo zout, terwijl bij andere winkels ik slechts 10€ betaal voor 25kilo.Ik stelde Aquaservice de vraag of ik mijn garantie kon behouden als ik mijn zout en harsreiniger elders koop. Volgens hen zou ik mijn garantie hierdoor verliezen, alsook wanneer ik het onderhoud niet bij hen zou laten gebeuren. De technieker die gisteren langs kwam heeft niks maar dan ook niks aan het apparaat gedaan qua onderhoud. Hij heeft enkel op een knopje geduwd om te zien wanneer de volgende spoeling zal gebeuren. Daarnaast heeft hij het zout bijgevuld, en de helft van de harsreiniger bijgevoegd. Handelingen die ik ook kan uitvoeren.Nu is mijn vraag kan iets doen aan de té hoge factuur? En is het wettelijk dat ik de garantie zou verliezen indien ik het zout elders zou kopen en/of het onderhoud door iemand anders zou laten gebeuren?Alvast bedankt.Mvg,Ilse


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform