Terug

Te hoge berekening van voorschot factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. P.

Naar: TotalEnergies

23/12/2023

Beste,Ons huidig vast energiecontract voor gas en elektriciteit loopt op 31/12/2023 af bij totalenergies.Nu was ik vandaag aan het surfen op hun website en zag ik dat plots onze voorschotten serieus waren verhoogd zonder dat ik hiervan op de hoogte werd gebracht. Na eerder contact met hun ben ik er mee akkoord gegaan om ons huidig aflopend vast contract voor gas elektriciteit te laten verlengen naar hun vast contract pixel blue voor 1 jaar. Na een berekening te hebben gedaan op hun website zou dit neerkomen op een voorschot bedrag van +-150€/maand voor gas en elektriciteit.Als ik nu de voorschot bedragen zie die ze me nu voorschotelen dan kan ik me vinden in het bedrag van elektriciteit van 88,77€/maand wat ongeveer overeen komt met ons jaarlijks verbruik. Maar in het berekende voorschot bedrag voor gas van 142,28€/maand kan ik me helemaal niet vinden. Ze doen dit op basis van een jaar verbruik van 29459kwh/jaar terwijl we afgelopen jaar maar een 8800 khw/jaar hebben verbruikt. Ik heb met de klantendienst contact gehad om de voorschot aan te passen naar 100€/maand voor elektriciteit en 50€/maand naar gas, op basis van de simulatie die ik heb op hun website heb gemaakt voor het nieuwe pixel blue vast contract en op basis van onze jaar verbruiken voor gas en elektriciteit maar hier wordt absoluut niet in mee gegaan door hun. Ze weigeren om dit te doen en ik krijg telkens als antwoord dat ze de huidige voorschotten (door hun bepaald) maar met 20% kunnen aanpassen, wat voor gas nog altijd veel te hoog zou zijn... Ook heb ik gevraagd om me door te verbinden met iemand die dit wel kan doen maar ook dit wordt geweigerd..Kunnen jullie me hier bij helpen?mvg!Tim Peeters

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: T. P.

16/01/2024

Uw Referentie: E191733734Beste mijnheer Tim Peeters,Wij bevestigen de goede ontvangst van uw klacht bij Test Aankoop. Ik probeerde u tevergeefs te bellen.Dit in verband met uw contract en facturatie.Na grondige analyse van uw dossier, stel ik vast dat u contact had via de klantendienst op de chat op 27/12/2023. Mijn collega paste uw voorschotfacturen aan.Is dit op dit moment in orde voor u of wenst u nog een verdere aanpassing? Verder zie ik dat u recht heeft op sociaal tarief tot en met 31/12/2023.In afwachting van een nieuw attest, wordt het sociaal tarief reeds aangerekend op de voorschotfacturen van het eerste kwartaal van 2024.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,MelissaCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power and Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'etre confidentielles. Il ne peut etre utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D0Y033WA3.!5000805Kgukm:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform