Terug

Te hoge afrekeningen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

A. D.

Naar: De Watergroep

26/11/2024

Betreft: Betwisting van factuurnummer FAK245392940 van 04/11/2024 Geachte mevrouw/heer, Op 04/11/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 633,62. Dit is niet correct, daar ik meerdere malen heb gemaild (en via advocaat) dat er 3 seizoensarbeiders wonen op dat adres en ik enkel een leeg woonregistersbewijs kan sturen daar zij verplicht zijn hun adres in Roemenië te behouden. Er wordt correct betaald, maar de bedragen zijn niet fair! Wat zij 3 maandelijks betalen staat gelijk met een jaarbedrag (€283) En dan bovenvermelde afrekening erbij. Dit is schandelijk. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om deze aan te passen. Dit onder uitdrukkelijk voorbehoud van al mijn rechten en zonder enige nadelige erkentenis. Met vriendelijke groet,

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 03 januari 2025

De Watergroep

Naar: A. D.

19/05/2025

Beste mevrouw Dardenne Uw klacht van 26 november glipte door de mazen van het net. Hierdoor mocht u nog geen reactie ontvangen, waarvoor mijn excuses. Naar aanleiding van uw klacht heb ik uw dossier nagekeken. Het is inderdaad zo dat wij in principe enkel rekening kunnen houden met inwoners die officieel gedomicilieerd zijn op het adres. Ik heb de verbruiken even nagekeken en merk wel dat het verwacht jaarverbruik hoog is, zelfs rekening houdend met 3 personen die gebruik maken van het water. Voor 2024 was er een verwacht jaarverbruik van 138m³, ter vergelijking een gezin van 3 personen verbruikt gemiddeld 89m³ op jaarbasis. Kan u mij informeren hoe lang de seizoenarbeiders hier op jaarbasis verblijven? U spreekt ook van een document dat werd opgemaakt door de advocaat dat zij het recht hebben om daar te verblijven, ik kan dit echter niet vinden in eerdere communicatie. Gelieve dit document per kerende e-mail te bezorgen. Op basis van deze gegevens kan ik uw klacht verder onderzoeken. Alvast bedankt voor uw medewerking. Met vriendelijke groeten Marjolein Vermeulen ● Klachtencoördinator M +32 478 19 02 67 ● www.dewatergroep.be Ik werk niet op woensdagnamiddag Vind ons op Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 26 november 2024 13:30 Aan: Klachten Centrale Directie klachtendienst@dewatergroep.be Onderwerp: Te hoge afrekeningen ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden. Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform