Terug

Taxen en douanekosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

G. S.

Naar: bpost

03/02/2025

Beste Ik bestel regelmatig muziek vinyl uit de UK en het schering en inslag dat het pakje amper word nagekeken op betaling van het vat (brexit). Gevolg regelmatig douane kosten zoals vandaag voor 2 lp's 40 euro extra genoeg is genoeg het word tijd dat bpost zijn verantwoordelijk neemt en meer personeel inzet voor deze controles . Mvg Gino schelfhout

Berichten (3)

bpost

Naar: G. S.

04/02/2025

Beste klant, We hebben uw verzoek ontvangen. Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klachthebt ingediend bij de klantendienst van bpost. Zending werd correct ingeklaard gezien dat de afzender geen IOSS nummer heeft doorgegeven om aan te geven dat u al BTW heeft betaald. Indien u niet akkoord gaat met deze kosten kan u altijd de kosten betwisten of de zending weigeren. Als u in de toekomst niet akkoord gaat met de douane kosten kan u de betaling betwisten en een uitleg vragen aan onze dienst Import. Deze zullen u uitleggen waarom u de kosten moet betalen. Met vriendelijke groeten, Anne bpost Anspachlaan 1 bus 11000 Brussel [THREAD ID:1-R73AKPN] De : klachten@test-aankoop.be Envoyé : 03/02/2025 17:45:16 A : info_cse@bpost.be Objet : Taxen en douanekosten

G. S.

Naar: bpost

04/02/2025

Beste Als jullie eens deftig jullie werk doen dan kan ik er akkoord mee zijn maar niet dus. Hierbij het antwoord van de verkoper in de uk .

bpost

Naar: G. S.

04/02/2025

Beste klant, Zending werd correct ingeklaard gezien dat de afzender geen IOSS nummer heeft doorgegeven om aan te geven dat u al BTW heeft betaald. Een webshop buiten de EU moet BTW betalen aan het land waar hij de zendingen opstuurt. Een geregistreerde webshop heeft zich aangepast aan de nieuwe EU-wetgevingen gebruikt het Europese éénloketsysteem voor invoer (Import One Stop Shop of IOSS).De webshop verrekent de btw en invoerkosten vooraf. De webshop moet dus een specifieke IOSS nummer vermelden via de digitale gegevens of op de zending. Indien hij dat niet doet wordt het pak ingeklaard en moet de bestemmeling de kosten betalen. U kan informatie vinden via de link :s:www.bpost.be/nl/shoppen-buiten-eu U kan ook vragen aan de webshop om zich te informeren over de wet voor niet EU verkopers. Met vriendelijke groeten, Anne bpost Anspachlaan 1 bus 1 1000 Brussel [THREAD ID:1-R74HEMI] [THREAD ID:1-R74HEMI] De : klachten@test-aankoop.be Envoyé : 03/02/2025 17:45:16 A : info_cse@bpost.be Objet : Taxen en douanekosten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform