Terug

Tariefwijziging van basic-fit niet fair voor oude klanten die vooraf betalen voor 1 jaar

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: Basic-Fit

12/10/2023

Mijn naam is Reinert, en ik ben al 6 jaar een trouwe klant van Basic-Fit. Recent deed ik een klacht, maar deze werd helaas niet ter harte genomen. Recentelijk heb ik echter enkele zaken ervaren die mijn tevredenheid over mijn Basic-Fit ervaring hebben aangetast:Gebrek aan kennisgeving: Gedurende mijn jarenlange lidmaatschap heb ik mijn abonnementsbijdrage altijd in één keer voor een volledig jaar betaald, in plaats van te kiezen voor een maandelijks abonnement. Basic-fit is daarmee steeds zeker dat ik voor een volledige jaar betaal en niet zomaar opzeg halfweg het jaar. Ik heb gemerkt dat ik voorafgaand nooit een melding ontvang om te melden dat mijn jaarlijkse abonnement bijna afloopt. Hierdoor ben ik meerdere keren in de situatie beland waarin mijn abonnement verlopen was zonder dat ik me hiervan bewust was.Verplichte hernieuwing in plaats van verlenging: Telkens wanneer mijn abonnement verloopt, word ik gedwongen om een nieuw contract aan te gaan als ik wil blijven sporten, wat voor mij en wellicht vele andere trouwe klanten resulteerde in een hoger maandelijks tarief: doordat mijn oud abonnement was verlopen en ik in alle clubs wil kunnen blijven sporten, werd ik immers verplicht om over te stappen naar een premium abonnement van €30 per maand wegens een verandering in de abonnementsvoorwaarden. Dit terwijl ik eerder €20 per maand betaalde om in elke club te kunnen sporten.Ongelijke behandeling: Wat mij verontwaardigt, is dat ik recent van sommige van mijn vrienden die ook al jarenlang bij basic fit trainen vernam dat zij nog steeds toegang hebben tot alle clubs voor €20 per maand. Dit komt omdat basic fit de maandelijks betalende abonnementen (die mijn vrienden hebben) automatisch verlengt. Dit lijkt onrechtvaardig ten opzichte van trouwe klanten zoals ik, die het volledige jaarbedrag vooraf betalen en nooit een melding krijgen dat ze beter hun contract verlengen om aan dezelfde initiele voorwaarden te kunnen sporten in elke club (dus aan 20€ / maand zoals ik vroeger kon). Ik begrijp dat Basic-Fit verschillende abonnementsopties heeft, maar het lijkt erop dat trouwe klanten die ervoor kiezen om jaarlijks te betalen, benadeeld worden in vergelijking met degenen die maandelijkse abonnementen hebben. Het lijkt me niet eerlijk dat ik €10 per maand meer moet betalen dan mijn vrienden voor praktisch dezelfde diensten. Want van de extra persoon die kan meesporten bij een premium abonnement, maak ik amper gebruik.Daarom verzoek ik vriendelijk om een heroverweging van mijn abonnementsvoorwaarden en terug aan het oude tarief kunnen sporten in elke club. Ik ben immers geen nieuwe klant van basic fit, maar een trouwe klant die telkens in één keer vooraf betaalt voor een volledig jaar. Ik hoop dat u mijn bezorgdheid serieus neemt en passende maatregelen kunt nemen om mijn Basic-Fit ervaring te verbeteren. Ik zie graag een positieve oplossing voor deze kwestie tegemoet.

Berichten (1)

Basic-Fit

Naar: R. V.

12/10/2023

We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 11377788 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform