Terug

Systeemfout bij boeking Hotel Héritage via booking.com

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. O.

Naar: BOOKING.COM

23/08/2023

Beste, hierbij ons relaas bij wijze van klacht dat we al naar een aantal instanties gestuurd hebben:“Beste, op 15 augustus 2023 boek ik een 4 daags verblijf in hotel Héritage in De Haan en dit via booking.com.Ik geef mijn datums in, van 19/08 tot 23/08 en zie dat er nog 3 kamers vrij zijn. Omdat dit last minute is moet ik het volledig bedrag van €600 onmiddellijk betalen. Nog even duidelijk gekeken of alles klopte en.. enter. Ik krijg onmiddellijk een bevestiging maar voor je het kan lezen komt er een pop-up over om hun app de downloaden, ik wil dit niet en klik dit weg maar... alles weg? Even later krijg ik een email met, bedankt voor uw boeking.. enz. op datums van, 26/08 tot 30/08???Ik heb direct een mail gestuurd dat dit niet klopte en dat hun systeem of wat dan ook mijn ingegeven datums veranderd heeft? Hun antwoord daarop dat ik dit met het hotel moet regelen enz.Alle telefoon nrs op de site van hotel Héritage werken niet of er wordt niet opgenomen, via booking.com krijg ik een GSM nr. Dus +- 20 minuten na boeking bel ik dat nr en er wordt opgenomen met.. “Hallo!” Ik leg het probleem uit en krijg als antwoord, dat is niet mijn probleem en moet je regelen met booking.com! Ik heb nog 3 mails verstuurd naar booking.com en verwijzen me naar het hotel. Verscheidene mails gestuurd zonder antwoord en na 2 dagen proberen te bellen krijg ik iemand aan de lijn bij hotel Héritage, leg het probleem nogmaals uit en dat wij echt niet kunnen op de onrechtmatig geboekte datums en er eventueel geen regeling kan getroffen worden op andere data of tegoed voucher of wat dan ook, krijg ik als antwoord, hier is al over gecommuniceerd en legt de telefoon in!Nu begrijpt u dat ik mij hier deftig bedrogen voel door zowel booking.com en Hotel Héritage.Dat ik mijn geld kwijt ben maar ook de onbeschofte manier waarop dit wordt behandeld. Is hier volgens jullie verder nog iets aan te doen of ik zou toch graag hebben dat hier ergens een actie wordt ondernomen tegen Hotel Héritage.M.v.g. L.V.”Samengevat, de website van booking.com gaf bij onze boeking aan dat er voor de betreffende periode 19/08-23/08, tijdens onze verlofperiode, nog 3 kamers beschikbaar waren, zelfs ook nà de boeking (die achteraf niet correct bleek te zijn). Het systeem van booking.com heeft de ingegeven data veranderd, zoals u hierboven kan lezen.Meerdere pogingen om met booking.com tot een regeling te bekomen waren inderdaad vruchteloos. Wij werden afgescheept van de 1ste maal met de melding dat er voor de gevraagde periode van 19/08 tot en met 23/08 geen plaats meer zou zijn in het hotel. We moesten verder rechtstreeks met het hotel contact opnemen. Telefonische contactname met Hotel Héritage werd zeer klantonvriendelijk en brutaal onthaald. Nog nooit meegemaakt. We moesten met booking.com contact nemen omdat ze daar een contract mee hebben. Van het kastje naar de muur….We voegen hieronder nog de mail toe die we naar Hotel Héritage gestuurd hebben om tot een oplossing te komen:Beste, wij hebben een kamer bij jullie gereserveerd via booking.com. Er waren nog 3 kamers beschikbaar voor de periode 19/8 tot en met 23/8, omdat dit uiteraard tijdens onze verlofperiode is. Het systeem is bij de boeking tilt geslagen, wij hebben de periode correct ingegeven, maar wij kregen bevestiging voor de periode 26/8 tot en met 30/8, wat dus buiten onze verlofperiode valt.Waarom zouden we boeken buiten onze verlofperiode?Verwacht u dat we dit met onze werkgevers moeten gaan regelen om onze verlofperiode te verplaatsen!?Wij verzoeken u vriendelijk om indien mogelijk de data te wijzigen naar ZA 19/8 tot en met WO 23/8.We hebben net gecheckt op de site van booking.com, en er staat nog steeds ‘beschikbaarheid van 3 kamers op de website’.Kunt u de wijziging van de data alsnog overwegen?We zouden u enorm dankbaar zijn!U begrijpt dat we niet zo tevreden zijn over de service.Wij worden als klant van booking.com naar het hotel gestuurd en vice versa!Dat is niet prettig om klem te zitten als klant, wij hebben reeds betaald en het is helemaal niet onze bedoeling om te annuleren. Indien nodig maken we er verder werk van.Er kan toch wel een oplossing gevonden worden zodat we alsnog een fijne 5-daagse in hotel Héritage kunnen doorbrengen? Graag uw bericht. Dank bij voorbaat.... en we kregen als antwoord ‘STOP’.Onbegrijpelijk, onpersoonlijk, onmenselijk…Interessant om weten is dat een kennis van ons afgelopen WE bij Hotel Héritage is gaan informeren of er nog plaats was, en er was nog wel degelijk plaats in de gevraagde periode. Jammer van de 600,- € dus? Ja, wij voelen ons ten zeerste bedrogen als consument.Ook een laatste mail naar de klantendienst van booking.com op 17/08 om voor de gevraagde periode een omboeking naar een ander hotel te kunnen bekomen bleef onbeantwoord. De zaak was voor hen afgehandeld.Dit is zo klantonvriendelijk behandeld geweest, zowel bij booking.com als bij Hotel Héritage, dat wij dit onder de aandacht willen brengen en toch nog graag voor de betaalde 600,- € een oplossing willen bekomen, hetzij een tegoed, een voucher, wat er mogelijk is.Er is dus een boeking gebeurd voor de periode van ZA 26/8 tot WO 30/8, en wat moeten we er nu mee?Graag een tegemoetkoming voor de systeemfout of een voucher voor het betaalde bedrag van 600,- € of een terugbetaling of een alternatief voorstel. Dank bij voorbaat.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform