Terug

stuurt de meterstanden niet door naar mijn electriciteitsleverancier

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. F.

Naar: FLUVIUS

08/04/2024

Beste,Sinds vorig jaar december hebben wij geen elektriciteitsrekening niet meer ontvangen, alsook geen afrekening vanaf 01/07/23 tot en met 31/12/23. Ik heb vorig jaar in december mijn laatste voorschot betaald en gevraagd om mij maandelijkse afrekening te maken, en dat lukt niet omdat mijn elektriciteitsleverancier TotalEnergies de meterstanden niet door krijgt van Fluvius! Ik heb met Fluvius zo een maand geleden contact genomen, en inderdaad zou een probleem zijn bij Fluvius zelf! Ik zou graag eens bekijken om over te stappen eventueel van elektriciteitsleverancier, maar dit weerhoudt mij ervan door deze problemen, en om niet nog meer problemen te creëren! Wij wonen in onze nieuwbouw sinds 01/10/2023, en wij weten niet wat ons te wachten staat ivm elektriciteitsrekening, ons verbruik en hoe we dit verbruik kunnen verminderen. Ze promoten zonnepanelen en warmte pomp om minder energie te verbruiken, maar wij hebben daar nog niks van gemerkt.

Berichten (3)

FLUVIUS

Naar: P. F.

15/04/2024

Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen. Momenteel belet een foutcode in het marktoverkoepelende gegevensuitwisseling-platform (MIG6) dat de leverancier meterdata van uw meter ontvangt.Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal).99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen headpoints) lopen correct.Slechts 0,2% van de berichten gingen in uitval en konden niet correct verwerkt worden, intussen is dit aantal al enorm gedaald, maar het moet maar net uw EAN code zijn natuurlijk.Ik begrijp uw frustratie, dit probleem is ook al meermaals in de media geweest.Meer info kan u ook hier terugvinden: vertraging energiefactuur FluviusU kan hier ook EAN-code ingeven, en zo onmiddellijk zien of uw gegevens nog geblokkeerd zitten.U kan effectief van leverancier veranderen, dit zal het probleem niet oplossen, maar achteraf zal alles retroactief in orde gebracht worden.Wat betreft uw verbruiken, deze kan u opvolgen via Mijn Fluvius.Hierbij een overzicht van uw meterstanden (= indexwaarde) en verbruiken (= delta):Een paar maanden geleden is er een taskforce met de netbeheerders, Atrias en de energieleveranciers opgericht. Die moeten in gezamenlijk overleg de geblokkeerde dossiers individueel aanpakken.Binnen Fluvius zijn er 30 mensen vrijgemaakt om de aanslepende problemen op te ruimen. Bij Atrias zijn dat er nog eens twintig.Wij willen nu eerst voorrang geven aan deze geblokkeerde punten en zo trachten te zorgen voor stabilisatie. Hier wordt door een team van experten (zowel business als IT) de nodige focus en prioriteit op gelegd. Anderzijds zijn de resterende geblokkeerde punten wel nog complexe cases, waarop al heel wat pogingen ondernomen werden en mogelijk ook al een aantal marktinteracties waardoor het soms moeilijk te achterhalen valt wat nu precies de oorzaak was/is van het feit dat dat punt geblokkeerd zit.Ik kan dus jammer genoeg enkel nog een beetje geduld vragen. Het komt in orde, maar wanneer, daar kan ik op vandaag geen antwoord op geven.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

P. F.

Naar: FLUVIUS

16/04/2024

Beste,Ik heb eens inlichtingen genomen bij mijn elektrieker, en hij zei me dat het misschien een oplossing zou zijn, als er een internetkabel wordt geplaatst! Natuurlijk op kosten van Fluvius.

FLUVIUS

Naar: P. F.

25/04/2024

Dag mevrouw,Nee, helaas gaat dit het probleem niet oplossen. Het gaat hier over IT-problemen.Uw meter communiceert trouwens ook perfect, u kan uw verbruiken opvolgen via Mijn Fluvius.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform