Beste , Ik heb de afgelopen 2 maanden nogal wat telefoon en mailverkeer moeten doen door een toestel (iPhone 12) die ik had besteld bij telenet dat blijkbaar bij PostNL vermist was .Dit voorval kwam dus door PostNL maar omdat telenet de afzender was , moesten zij dus de nodige procedures opstarten om ofwel mijn toestel alsnog te vinden en te leveren of over te gaan tot terugbetaling . Na vele telefoontjes , mails , berichten via whatsapp en messenger kreeg ik EINDELIJK te horen dat er zou worden overgegaan tot terugbetaling van het toestel op dezelfde manier waarop ik de betaling uitgevoerd had . Ik heb mijn geld uiteindelijk teruggestort gekregen op mijn rekening waarvoor dank .Maar dat bewuste laatste telefoongesprek waar men effectief zei dat ze zouden overgaan tot terugbetaling werd mij ook een maand gratis Streamz aangeboden ter compensatie voor het lange wachten . Het was om het met de woorden van diegene die ik aan de lijn had te zeggen een magere troost maar beter of niks dacht ik en ik aanvaardde de compensatie . Ik vroeg ook nog uitdrukkelijk of dit na die maand gratis automatisch kon stopgezet worden of dat ik dit zelf nog moest doen , maar de medewerker zei me dat ze dat in haar computer zo kon ingeven dat het automatisch gebeurde en ik dus niets moest doen .Nu krijgen wij deze week een mail met de maandelijkse aanrekening van telenet , en eerste wat me opvalt is dat dit ongeveer 10 euro hoger ligt dan normaal . Ben beginnen kijken op de factuur waar dat bedrag plots vandaan kwam en u kan het al raden : Streamz . Volgens dat ik dus kan uitmaken uit mijn factuur zal ik wel effectief een maand gratis Streamz gehad hebben , maar is dat bedrag al aangerekend voor de periode 20/12/20 tot 19/01/21 . Het is maw al stilzwijgend verlengd terwijl mij uitdrukkelijk vermeld werd dat zij dit automatisch zouden stopzetten !Ik heb weken met stres gelopen door het voorval met mijn pakket die vermist was aangezien dit geen goedkope aankoop was en ik niet wist hoe of wat , ben dan uiteindelijk wat gekalmeerd door die compensatie en dan uiteindelijk de terugbetaling van mijn toestel en dan lappen ze mij dit !In het begin van een gesprek naar telenet wordt altijd gezegd dat de gesprekken worden opgenomen om de kwaliteit van hun service te garanderen , wel dat ze maar even luisteren dan !! Ik was mijn vertrouwen in telenet al een stuk kwijt , wel bij deze ben ik het helemaal kwijt . De klanten zogezegd een compensatie aanbieden maar achteraf smeren ze je een abonnement aan je been ! Ik eis het bedrag van 10,41 euro te laten wegvallen (de rekening is nog niet betaald dus kan niks terugontvangen ) maar ik eis een aanpassing van de aanrekening zonder die 10,41 euro !!Zo niet verander ik dit jaar nog (en dat is niet lang meer) nog naar proximus want ik ben het nu echt wel SPUUGZAT met deze wanpraktijken !!Mvg Cauwels Gilles