Terug

STOPZETTING VERZEKERING

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: VANDEN BORRE

16/03/2023

Goeiedag, deze brief bevat de opsomming van de feiten die het voorwerp uitmaken van mijn poging tot opzegging van een verzekeringscontract smartphoneHaaltert 14/03/2023 VAN DEN BORRE Slesbroekstraat 1011600 Sint Pieters leeuwGeachte,Betreft: opzegging smartphone verzkering nr:BEVBCF0100015965/ 6692177Ik wil u op de hoogte brengen van een rare en aanslepende gang van zaken bij het opzeggen van dit contract, u vindt hierbij gevoegd zoveel mogelijk copies van mails en andere documenten.Op 2/1/2023 heb ik dit contract per mail stopgezet. Op 4/1/2023 krijg ik als antwoord een mail waarin gezegd wordt dat dit verzoek geregistreerd is en wordt er gevraagd wordt om de reden, fotokopie van factuur, en een “bewijs van lidmaatschap?” wat dit ook mag betekenen. Op 4/1/2023 antwoord ik dat de reden is dat ik reeds genoeg betaald heb en vraag ik nogmaals wat “een bewijs van lidmaatschap” is en de bevestiging van stopzetting. Op 5/1/2023 krijg is nogmaals dezelfde mail. Op 5/01/2023 ben ik dan naar de winkel in NInove gegaan om meer te vernemen over deze gang van zaken, de zaakvoerder daar heeft mij heel vriendelijk te woor gestaan en heeft een mail verstuurd om deze zaak aan te kaarten.OP 7/02/2023 krij ik een eerste mail van de dienst ”contentieux” om mij te zeggen dat ik de voorwaarden van deze verzekering niet respecteer, ik heb 14 keer het bedrag van 8,99€ betaald. Ik had wel op 7/1/2023 de bestendige opdracht voor deze verzekering bij mijn bank stopgezet (u vindt een copie van als mijn betalingen in bijlage.)Op 27/2/2023 krijg ik opnieuw eenzelfde mail van de dienst “contentieux” Ik vertrouw deze gang van zaken niet en denk aan phishing. Ik ga nogmaals naar de winkel in Ninove waar de zaalvoerder nogmaals een mail verstuurt naar de administratie van Van den Borre.Op 1/03/2023 stuur ik een mail aan “contentieux@insurance-vandenborre.be en info@insurance-vandenborre.be en zeg nogmaals dat ik 15 betalingen verricht heb (het zijn er maar 14 de betaling van 7/02/2023 is niet doorgegaan). Bij deze mail stuur ik ook een copie van mijn aankoopfactuur.. Op 3/3/2023 krijg ik nogmaals een mail van “contentieux” met verzoek mijn betalingen via domicilëring te hervatten.Hierop stuur ik dan op7/03/2023 een mail om voor de zoveelste keer te zeggen dat ik dit contract stopgezet heb.9/03/2023 krijg ik een antwoord (referte inschrijving 243043198) dat mijn verzekering stopgezet is op 1/3/2023! alhoewel ik dit reeds op 2/01/2023 gemeld had, onder voorbehoud van betaling van mijn premies zodus zou ik nog 1 maand moeten betalen.Vandaag 14/03/2023 krijg ik nogmaals een mail van de “contentieux” met de melding dat een deurwaarder gaat ingeschakeld worden en dat ik 12 maanden premie (107,88€), en boete van 50€ verschuldigd ben. Blijkbaar kan er niemand mijn vroegere betalingen consulteren? Deze mails kan ik niet beantwoorden (zie bijlages) Ook is het niet mogelijk om naar het nr +32 466901939 zoals vermeld in de mail van “contentieux”, te telefoneren.Mag ik u dan ook vragen deze toestand op te lossen want mailen naar de dienst contentieux gaat niet meer , de mails komen telkens terug.Hoogachtend

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: G. V.

16/03/2023

Geachte,Gelieve voor de stopzetting van je contract contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij op volgende mailadres =contact@insurance-vandenborre.beVriendelijke groeten,DominiqueConsumentendienst02 334 00 01www.vandenborre.be10 garanties voor 100% vertrouwen- Uw Akte van Vertrouwen -


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform