Terug

Stopzetting overeenkomst

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. G.

Naar: OCTA+

13/01/2022

Beste, zoals u weet is Octa+ gestopt met de levering van gas en elektriciteit aan haar klanten in het Brussels Gewest. Op 30/12/2021 werd ik per e-mail ingelicht dat de overeenkomst werd stopgezet op 01/01/2022. Op 24/12/2021 werd er in een andere communicatie nog gevraagd om hogere voorschotten te storten. Kan Octa+ zo maar zonder schadevergoeding op 24u een overeenkomst stopzetten? Geen opzegvergoeding, geen opzegtermijn. Ook al wordt de levering van energie ook na 01/01/2022 verzekerd en wordt zonder medeweten van de klant dit overgezet naar een andere leverancier, lijken mij dit toch vreemde praktijken. Zeker omdat het geen faillissement betreft van de deze leverancier en Octa+ vandaag nog gewoon energieleverancier blijft van Vlaamse en Waalse klanten. Graag uw advies.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform