Terug

Stopzetting contract bij Mega

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Mega

09/10/2019

Beste, ik meldde reeds op vrijdag 9 augustus 2019 dat ik zou verhuizen midden september. Er werd me gevraagd het energieovernamedocument in te vullen binnen de 7 dagen na opmaak om het contract met Mega af te sluiten. Op dinsdag 17 september 2019 stuurde ik het energieovernamedocument door naar Mega. Echter werd dit document onvolledig bevonden. Het document was ingevuld door beide partijen, met handtekeningen en meterstanden. Enkel de adresgegevens van de nieuwe bewoonster werden nog niet aangevuld. Nochtans zou dit voldoende informatie moeten zijn om het contract af te sluiten en een slotfactuur op te maken. Uiteindelijk neemt Mega contact op met de nieuwe bewoonster van mijn appartement, die aangeeft dat de gegevens op het overnamedocument kloppen en deze verder aanvult via de telefoon. Je zou denken dat dit bij deze mijn contract wel afgesloten zou worden? Neen, ik nam na veelvuldige mails, facebook messenger berichten, ... telefonisch contact op. Nu blijkt dat Mega mijn contract inderdaad aan het afsluiten is, en dit op datum van 24 oktober 2019. Wat een zeer vreemde datum is gezien alle administratie nu eindelijk afgerond is (8 oktober 2019). Daarnaast heb ik mijn factuur nog moeten betalen voor oktober en geven ze aan dat ik ook nog die van november zal moeten betalen. Echter ben ik op die moment al 2.5 maand niet meer aan het wonen in mijn vorige appartement en al 2.5 maand rekeningen voor mijn nieuw appartement aan het betalen (weliswaar bij een andere leverancier). Ik eis zo snel mogelijk mijn eindfactuur, tevens eis ik dat mijn stopzetting van contract valt op 16 september 2019 zoals vermeld staat op het energieovernamedocument, en als laatste dat ik de factuur voor november van het appartement waar ik ondertussen al een maand niet meer woon niet meer hoef te betalen.

Berichten (2)

Mega

Naar: L. S.

12/10/2019

DATA NOT AVAILABLE

Mega

Naar: L. S.

04/11/2019

- N'écrivez pas sous cette ligne -----------------------------------------------Mise à jour par  : A-S Leuven, 4 nov. 16:29 CETBeste,Wij hebben de klacht goed ontvangen. Ik bevestig dat het contract ondertussen werd beeindigd op 28/09/2019 met de meterstanden die op het energieovernamedocument staan. Er werd geen voorschotfactuur van november opgemaakt en het voorschotfactuur van oktober werd verrekend in de slotfacturen. De klant heeft dus ondertussen de beide credit nota's ontvangen en deze zullen terugbetaald worden op 17/11.Hopelijk is het op deze manier in orde!Met duurzame groeten,Laurine✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **peterschap-systeem**? **Bespaar Eur 400** voor 10 nieuwe aangebrachte klanten.Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Cet e-mail provient de Mega.[8DVZ05-OX64]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform