Terug

Stopzetten eneco plus en prijsverhoging

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. M.

Naar: Eneco

04/01/2022

Beste, ik ben klant sinds maart 2017 via een 3 jaarlijks contract eneco plus. Deze contractformule is stilzwijgend verlengd in 2020 dus ik geniet sinds maart 2020 een vaste energieprijs voor 3 jaar zowel op gas als elektriciteit onder de formule enecoplus. In oktober 2021 ben ik door jullie nog op de hoogte gebracht via telefoon dat ik tot 2023 kon genieten van deze voorwaarden en me dus geen zorgen hoefde te maken over de huidige prijsstijging op de energiemarkt. Nu ontvang ik een mail waarin de stopzetting wordt aangekondigd van enecoplus en waardoor dus een nieuwe prijszetting naar voor komt onder een andere naam eneco zon en wind flex. Deze prijzen zijn 2 tot 3 keer hoger dan mijn huidige afspraak die tot 2023 geldig is. Hier voel ik mij geschonden in mijn rechten als consument. Ik heb met jullie net een 3 jaarlijks contract afgesloten om me te beschermen tegen deze situaties. Graag vraag ik hier u te houden aan mijn huidige contract tot de afgesproken datum in maart 2023 met een ongewijzigde prijszetting.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform