Terug

Steeds uitstellen installatiedatum

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. S.

Naar: De Winter Groep

05/06/2023

Beste dhr. en mevr. De Winter, beste bouwgroep De Winteronze offerte werd opgemaakt op 28/09/2022. Plaatsing beloofd op 17/12/2022, tevens vermeld in de offerte. In de maand december werd plaatsing verzet naar 2103/2023 (wegens leveringsproblemen omvormers). Voorschot 1 van 40% was al betaald toen.Op 13/03/2023 krijgen we een mail van uw bedrijf: plaatsing komt eraan: voorschot deel 2 van 40% te betalen. Betaling werd onmiddellijk in orde gebracht. Week nadien telefoon: plaatsing zal gebeuren op die dag. Avond zelf telefoon: kan niet doorgaan wegens arbeidsongeval. We laten nog iets weten.Er komt geen telefoon. De volgende week blijken we plots op nr. 40 van de wachtlijst te staan. Vreemd, aangezien men deze week zou komen.Uitleg: mensen met thuisbatterij kunnen subsidie krijgen voor plaatsingen tot eind maart dus nemen we voor. Zeker eind april zouden jullie plaatsen.Eind april nemen we terug contact. Er volgt vanuit ons ook een aangetekend schrijven omwille van enerzijds het uitblijven van de plaatsing en anderzijds het tweede voorschot dat sinds begin maart op uw rekening staat, maar letterlijk in de offerte gekoppeld is aan de plaatsing.Hierop komt geen enkele reactie van u uit.We blijven aandringen en krijgen een nieuwe plaatsingsdatum op papier gezet zelfs door mevr. De Winter: vrijdag 2 juni om 8u. Niemand komt opdagen. We gaan ter plaatse en mevrouw wordt opgebeld. Belooft het te regelen en terug te bellen voor 11u. Er volgt geen telefoon. We gaan opnieuw ter plaatse. Mevrouw belt dan wel: zeker maandag 5/6 om 10u. En dinsdag worden de omvormers geplaatst. Dit wordt extra per email bevestidg door Dhr Dave De Winter. Opnieuw niemand die komt. Vandaag is uw bedrijf gewoon gesloten en staat op het antwoordapparaat dat dit is omwille van een huwelijk. Het gevolg hiervan is dat ons geld onrechtmatig op uw rekening staat, dat we de winter zijn doorgegaan zonder de beloofde zonnepanelen (in een nieuwbouwwoning op een warmtepomp), dat het zwembad is opgestart zonder zonnepanelen en ook verder wordt verwarmd zonder de zonnepanelen. We kozen voor uw bedrijf vanuit de belofte o.a. van snelle levering. U voert hierrond geen enkele communicatie met ons. Elke stap tot communicatie moet van onze kant uit vertrekken. Dit is een geheel respectloze omgang met uw klanten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform