Terug

Steeds terugkerende problemen met robotmaaier indego M700

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: Bosch

22/03/2024

Beste,op 15/05/2021 koop ik dat toestel aan, registreer het om een verlenging te krijgen van 3 jaar i.p.v. 2 jaar en laat robotmaaier door uw onderaannemer installeren om zeker te zijn dat alles in orde is.In de winter 2022/2023 breng ik hem binnen want hij heeft ongeveer 5 fouten , zie herstelbon Hubo 61137366 dd.11/02/2023 op naam van van Rooijen.Bij terug indienstname komen de fouten één voor één terug, het is nu zo erg dat hij gewoon rondjes begint te draaien zonder enige aanwijzing, video opgenomen . Nu moet ik me ineens op een andere manier inloggen via SingleKey ID, heb dat gedaan en nu zegt het systeem dat er niets geregistreerd staat. Hoe lossen we dat op?Vanaf dat moment heeft de robotmaaier een 10-tal fouten en is het september 2023. Bij contactname met uw klantendienst/herstellingsdienst loopt het helemaal fout, u beweert dat het toestel buiten garantie is en dat ik zelf voor de kosten opdraai, t.t.z. 490,52 euroEen flink aantal mails later is er inmiddels een nummer is aangemaakt over dit probleem, Support-Case Registratie [Incident: 230903-000073]. maar u blijft halsstarrig beweren dat mijn toestel niet geregistreerd was en ik dus geen recht heb op de bijkomende garantie.Inmiddels heb ik al een electrische grasmaaier gekocht en loop ik weer zoals voorheen gewoon het gras te maaien, terwijl me was voorgespiegeld dat ik een aperitiefje kon drinken terwijl de robot het gras zou maaien, niet dus.Toen was voor mij de maat vol en ben ik zelf beginnen te zoeken in mijn papieren en computer en heb ik kunnen bewijzen dat de machine wel degelijk geregistreerd was en ik dus recht had op de extra garantie.Toen werd het even zwartepieten bij Bosch, maar uiteindelijk gaven jullie als uitleg dat er een nieuw informaticasysteem was ingevoerd en dat die mijn registratie niet mee had overgenomen.In september 2023 mocht ik het toestel terug binnenbrengen en werd het gerepareerd.De lijst van onderdelen die vervangen diende te worden was indrukwekkend, buiten het omhulsel werd bijna alles vervangen.Na de reparatie heeft het toestel no enkele keren gemaaid en werd toen binnen gezet op wintermodusNu heb ik het teug in dienst gezet en hup, weer problemen, het toestel vindt zijn oplaadstation niet , dus weer resetten, het een nieuwe kaart van de tuin laten maken enz.Na enkele dagen weer dezelfde fout #1010. , d.w.z. toestel rijdt naar station en kruipt er langs de zijkant op.En ik weer achter mijn elektrische grasmaaier het gras maaien.Op zo'n moment wordt het rood voor mijn ogen en dan heb ik het echt wel gehad.Als ik hem ga binnenbrengen voor deze terugkerende fout ben ik er van overtuigd dat jullie hem weer gaan herstellen, maar eens de datum van de garantie zal voorbij zijn worden de kosten gegarandeerd niet meer door jullie betaald, daar ben ik zeker van.Dus, jullie mogen hem hebben van mij, ik ben hem zat.Betaal me gewoon het bedrag terug wat ik er voor betaald heb , de uren dat ik door de kapotte machine zelf terug ben moeten beginnen maaien neem ik dan wel voor mijn rekening. Tevens ligt jullie weigering van de bijkomende garantie die er wel degelijk was en die ik als klant zelf heb moeten bewijzen me zéér zwaar op de maag.Uit beleefdheid groet ik u, maar het is niet van harte

Bemiddeling door Testaankoop 18 april 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform