Terug

Stalking door Proximus met anoniem nummer

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. M.

Naar: Proximus

23/04/2019

Beste,Sinds een 2-tal weken wordt ik bijna dagelijks opgebeld door een anoniem nummer. Toen ik toch eens opnam, bleek het iemand van proximus te zijn die me met naam en toenaam aansprak. Dit telkens in het Frans terwijl ik lang geleden als klant als Nederlandstalig sta gekend. Ik heb toen gezegd dat ik het niet apprecieerde dat ik werd opgebeld door een anoniem nummer en dat ze me ook niet meer hoefden te bellen. Ondertussen nog een paar anonieme telefoontjes binnengekregen en deze morgen toch nog eens geantwoord.Bleek terug iemand van Proximus te zijn, in het Frans die me met mijn volledige naam aansprak. Ik heb toen gemeld dat ik die persoon niet ben, dat ik het niet apprecieerde dat ze me belden met een anoniem nummer en ze me dus niet meer hoefden te bellen. Ik heb ondertussen naar hun Data protection Officer een mail gestuurd dat ik dit soort praktijken echt niet apprecieer en ik dus uit hun bestand moet worden geschrapt. Voorlopig geen antwoord.Ik wil dit echter breder trekken : je zou verwachten dat een bedrijf zoals deze een goed werkend master data systeem heeft waarin de correct wordt bijgehouden welke taal men spreekt, of je reeds gebeld bent geweest en wat het antwoord toen was. Ik zou ook willen dat dit soort praktijken gewoon stopt. Iemand bellen met een anoniem nummer en je heel arrogant aanspreken met je volledige naam als je opneemt vind ik echt niet kunnen. Het nodigt eerder uit om het gesprek onmiddellijk stop te zetten dan om verder te luisteren. Wanneer gaan telecombedrijven eens een halt worden toegeroepen? Ze blijven je stalken indien je ooit eens klant bent geweest om terug klant te worden. En als je dan o wee, niet op tijd betaald dreigen ze er mee om je abonnement stop te zetten. Aan Test-aankoop om deze praktijken eens te onderzoeken en in kaart te brengen. Mogelijks ook een halt toe te roepen. Alvast bedankt,Katrien

Berichten (2)

Proximus

Naar: K. M.

25/04/2019

Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd doorgegeven aan de Proximus Data Protection Officer.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,AntonellaHet Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192954044102]

K. M.

Naar: Proximus

25/04/2019

Geachte,Bedankt. Ik heb echter vandaag terug een anonieme telefoon ontvangen...Hopelijk stopt het nu...Bij deze ook het volgende: jullie online tools werken enkel met een klantennr... beetje moeilijk als je geen klant bent...Grtn,Katrien


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform