Terug

Staat pakket bij aflevering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: GLS Belgium NV/SA

11/04/2024

Pakje is zwaar beschadigd, doos is met GLS tape dicht geplakt, gewicht komt niet overeen met verzend label, 2,46 kg ipv 2,56 kg. Moet bezorger zelf vragen foto's te nemen, geen uitleg/ hulp bij te volgen procedure ivm beschadigd pakket.

Berichten (3)

GLS Belgium NV/SA

Naar: E. B.

11/04/2024

BesteOnze excuses voor het ongemakHet verschil van 10 gram kan te wijten zijn aan een weegfout of een interne bescherming die uit de doos is gevallen.Hieronder ziet U het door de verzender aangekondigde gewicht (2,6 KG) en het bij aankomst op onze weegschaal gewogen gewicht (2,5 KG).Hebt U schade aan uw goederen of een intern tekort opgemerkt?Het is mogelijk dat de omdoos beschadigd is en dat deze om veiligheidsredenen door onze diensten is herschikt om te voorkomen dat de inhoud tijdens de levering verloren gaat. Het opnieuw verpakken betekent niet altijd dat de inhoud beschadigd is.Als dit toch het geval is, nodigen we U uit om de afzender op de hoogte te brengen van de geleden schade, waarbij U de nodige foto's neemt en de ontvangen verpakking en bescherming bewaart.De verzender kan dan, indien nodig, een geschil met ons indienen en de goederen naar U toe vervangen of terugbetalen.MvgChristine

E. B.

Naar: GLS Belgium NV/SA

11/04/2024

Er ontbreken wel degelijk 3 muesli repen uit het pakje, waar gewerkt wordt kunnen ongelukjes gebeuren maar de houding van u bezorger is ondermaats. Geen excuses, geen hulp over hoe je dergelijke zaken best aan pakt, en een diepe zucht en veel tegen zin als ik vraag het pakje als beschadigd te registeren en foto's te nemen als bewijs. Als GLS of zijn medewerker een pakje beschadigd is het aan jullie contact op te nemen met de verzender om dit op te lossen, Het is te makkelijk dat aan de ontvanger over te laten in de hoop dat er wel niks uit het pakje is verdwenen en de verzender de ontvanger wil vergoeden

GLS Belgium NV/SA

Naar: E. B.

15/04/2024

BesteIk wens ons alvast te excuseren voor het ongemak.Waarschijnlijk was de chauffeur niet op de hoogte van de schadeprocedures. Ik zou het depot vragen om hem hiervan op de hoogte te stellen, zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt.Wat betreft de klacht kunnen we de afzender op de hoogte stellen, maar de daadwerkelijke klacht moet van U komen vanwege wetgeving en procedures.Niet alle klanten willen een verzekeringsclaim indienen, afhankelijk van het bedrag.Bovendien wordt de vervanging van de goederen of de terugbetaling gedaan door uw afzender, die uw verzoek moet registreren.GLS heeft geen vervangende goederen in voorraad.MvgChristine


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform