Terug

Spijtige manier van zaken doen..

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. L.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

09/02/2024

Beste, wij boekten zoals we al ruim 15 jaar doen onze vlucht via Tui, daar we steeds proberen om zo vroeg mogelijk te vertrekken en zo laat mogelijk terug te komen. Daarom boeken we ook vroeg, eerst en vooral voor de korting en om goed de data te kunnen regelen.Dit heeft vele jaren geen probleem mogen zijn... Vorig jaar echter was er een omboeking naar een hele late vlucht van 05:55 naar 16:15 of zo. Na heel wat telefoontjes die ellenlang duurden én bijbetalen kwam dit in orde.. we kregen onze originele vluchturen.. Dit jaar wederom prijs... zelfde verhaal van 06:05 naar 16:15 U ?? Nochtans dat er nog steeds een ochtend vlucht voorhanden is.. Toen we contact opnamen vertelde een vriendelijke dame ons dat we, indien we onze originele uren terug wilden, wij €240 p/p mochten bijbetalen??Want, dit was een andere vlucht?Zoals iedereen kan het ons echt niet schelen welke vlucht wij boeken, maar wel het uur dat wij voorzien hebben, we hebben geen voorkeur vluchtnummer natuurlijk. Dit slaat op niks en ziet eruit al een marketing move waar duidelijk en veelvuldig wordt op gewezen .. ja maar alles kan veranderen.. de uren de vluchten enz.. Maar we voelen ons ondertussen wel in onmacht, daar we steeds bij aankomst moeten rekenen op mensen die ons oppikken en dat 's avonds dan weer niet kunnen doen.. dus 2,5 uur transport te overbruggen.. Dit voelt echt aan als, we zijn opgelicht.. iets aanbieden en nadien gauw de vluchturen veranderen wanneer de vlucht duurder te verkopen valt? Fijne manier van vroegboeking te promoten.Een machtspositie wordt hier misbruikt naar ons gevoel, zelf de vriendelijke dame aan de telefoon scheen dit voorzichtig te beamen.. eenmalig kan een fluke zijn, twee jaar op een rij is zeker al gericht.Dit voorval steekt ons in problemen terwijl dit ons verlof moet zijn, een tijd zonder zorgen .. Maar de periode ervoor, om een ticket te boeken, brengt al zorgen.. Een vroege boeking en vroege vluchturen kopen om dan .. Al is er nog steeds dezelfde vroege vlucht op dezelfde dag, onze vlucht te verplaatsen en ons gerust de ochtendvlucht opnieuw te willen verkopen, maar dan met een meerprijsje van €480?? redelijk schandalig. Zelfs al regelen jullie de wet aan je kant, het blijft schandalig, we hebben het gevoel dat Tui dit elk jaar fikst nu?De mevrouw heeft ons nog proberen helpen om de vlucht naar een ietwat vroegere tijdstip te verplaatsen.. (wat dan wel gratis kon.. zo zie je maar).Maar het resultaat is eigenlijk nihil daar we gewoon een hele tijd langer in de vlieger zitten en toch maar 5 minuutjes eerder landen dan de laatste vlucht. Te laat gezien, en wederom teleurstellend, want dat lost ons probleem niet op eens we ginder aangekomen zijn.., maar ik veronderstel dat dit jullie probleem niet is..Spijtige zaak en toch is er nog een sprankeltje hoop dat jullie ons als trouwe klanten dit onrecht teniet doen en ons de vroege vlucht laten behouden tegen de prijs dat we initieel betaalden en overeengekomen waren.We hopen op wederom hoogachtend...

Berichten (4)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: A. L.

09/02/2024

Live Happy Live Happy Bekijk in je browser.BesteOver welk reserveringsnummer gaat dit aub?Met vriendelijke groetenMarliesQuality Aftersales DO NOT EDIT BELOW THIS LINE -------------------------------- [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden]         [:test-aankoop.be/klagenrivacy][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]PRIVACY

A. L.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

10/02/2024

Geachte Tui Fly medewerker,Dit gaat over reserveringsnummer 100100387604

A. L.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

21/02/2024

Geachte Tui fly medewerker Kimberly,Ik Veronderstel dat U zelfs mijn brief niet volledig gelezen heeft.Wij vragen geen compensatie, wij vragen juist dat wij de vlucht die nog steeds gangbaar is om 06:05 in de ochtend en die wij bij aankoop van onze tickets duurder betaalden dan de namiddagvluchten degelijk ook krijgen. Dit in plaats van nu reeds tweede jaar ons te lokken met deze uren en ze te verkopen met zelfs een vroegboekkorting die we dan toch kwijtspelen doordat Tui beslist dat ze meer kunnen vragen voor deze vlucht uren op dit moment. Wanneer de vlucht op dit moment zou geschrapt zijn is er nog een reden.. dit is gewoon “not done” zelfs al dekt Tui zich in met “flexibiliteit is inherent aan vlucht verkeer” ..Er was 1 vlucht om 06:05 en deze tickets kochten we aan, en duurder dan de namiddag tickets.. en speciaal vroeg boeking daar jullie dan een korting geven.Waarna jullie dan reeds twee jaar op een rij onze vlucht verplaatsen naar de goedkopere tickets en hey ik krijg mijn originele vlucht wel weer .. wanneer we € 240 p/p bijbetalen.. dus er is nog plaats maar jullie vinden het opportuun om ons te bedriegen, met als reden… we mogen het, het staat in de kleine letters? . fijne vroegboekkorting. Wij reizen al heeeeel veel jaren met Tui zowel tickets als volledig geboekte reizen en dit is ongekend. Ik vraag om dit toch te herzien zodat ook wij onze mening ook mogen herzien over deze praktijken.Anja en Jürgen ( ontvangen mail hieronder) Beste klant, Wij betreuren de ongemakken waarmee u geconfronteerd werd tijdens uw vlucht doch benadrukken we dat flexibiliteit inherent is aan het vluchtverkeer. Graag verduidelijken wij dat de vervoersovereenkomst vermeldt dat een luchtvaartmaatschappij de vluchturen zowel vóór als tijdens de reis kunnen vervroegen, verlaten of wijzigen. Zij behoudt zich het recht om het vervoer door een andere maatschappij te laten uitvoeren, van op een andere luchthaven te laten vertrekken of bepaalde vluchten te groeperen. Extra vervoers- en verblijfskosten, die hieruit voortvloeien, blijven ten laste van de klanten. Derhalve kunnen wij geen gevolg geven aan uw vraag tot compensatie.Met vriendelijke groeten,Kimberly

TUI Belgium - TUIfly

Naar: A. L.

05/07/2024

Live Happy ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Live Happy Bekijk in je browser.Beste team Testaankoop,Onderstaand antwoord werd aan de klant bezorgd i.v.m. zijn klacht:Beste klant,Wij betreuren de ongemakken waarmee u geconfronteerd werd tijdens uw vlucht doch benadrukken we dat flexibiliteit inherent is aan het vluchtverkeer.Graag verduidelijken wij dat de vervoersovereenkomst vermeldt dat een luchtvaartmaatschappij de vluchturen zowel vóór als tijdens de reis kunnen vervroegen, verlaten of wijzigen. Zij behoudt zich het recht om het vervoer door een andere maatschappij te laten uitvoeren, van op een andere luchthaven te laten vertrekken of bepaalde vluchten te groeperen. Extra vervoers- en verblijfskosten, die hieruit voortvloeien, blijven ten laste van de klanten.Derhalve kunnen wij geen gevolg geven aan uw vraag tot compensatie.Met vriendelijke groeten,KimberlyVoor TUI Belgium nvDienst naverkoopMet vriendelijke groeten,KimberlyCONTACTDOWNLOAD DE APPPRIVACYFAQMEDEDELINGEN INZAKE VERTROUWELIJKHEID DISCLAIMER1. Dit bericht wordt u toegestuurd onder alle voorbehoud van recht en zonder enige nadelige erkenning.2. Dit bericht en de eventuele bijlagen zijn vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor gebruik door de geadresseerde(n). Indien u dit bericht bij vergissing hebt ontvangen, gelieve ons onmiddellijk per e-mail te verwittigen en het bericht en de eventuele bijlagen te wissen. Gelieve de in het bericht en de eventuele bijlagen vervatte informatie niet te gebruiken of door te sturen.3. De inhoud van dit bericht is onderworpen aan onze algemene en bijzondere voorwaarden, indien van toepassing.4. E-mailberichten kunnen worden onderschept of aangetast door virussen. We aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor dergelijke onderschepping, noch enige aansprakelijkheid voor eventuele virussen die samen met deze e-mail worden verstuurd.5. De verzender blijft exclusief verantwoordelijk voor alle verklaringen, mededelingen of meningen die hem/haar duidelijk eigen zijn en niet werden geuit in het kader van zijn/haar tewerkstelling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform