Terug

Spam kosten opnieuw aangerekend ondanks credit nota

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. V.

Naar: Telenet

03/03/2024

Opnieuw hetzelfde als vorige maand.Ik doe zelfs geen moeite meer om Telenet klantendienst te contacteren. Het gaat rechtstreeks via dit platform van TestAankoop.Bij mijn vorige factuur (eind januari 2024) stond er 1,50€ kosten op t.g.v. spam via SMS.Ik heb via Test Aankoop klacht neergelegd omdat Telenet initieel, na dagen aandringen van mijn kant, weigerde om deze kost te crediteren.Daags na de klacht via dit platform, kreeg ik plots al bericht dat het bedrag gecrediteerd zou worden. (zie bijlage)En inderdaad, de volgende dag: een creditnota via mail.Nu zijn we een maand verder, de volgende factuur 1815021538 valt in de bus.En wat blijkt: dezelfde kost van 1,50 € staat er opnieuw op !!!!Zijn ze bij Telenet gewoon dom of kent hun personeel hun job niet??Dat betalend SMS nummer (shortcode 9373) is geblokkeerd op mijn telefoon en dit sinds het eerste SPAM bericht op 5/01/2024.Hoe kan ik dan een SMS ontvangen hebben???Volgens de detailoverzicht van de Telenet factuur zou het op 01/02/2024 om 18:56 verstuurd zijn aan mij.Maar bij het overzicht staat er dat het een transfer is van de vorige factuur omdat dit bedrag nog open staat.Wat is het nu? openstaand of nieuwe kost?In ieder geval: opnieuw hetzelfde verhaal als vorige keer: ik betaal mijn factuur, maar zonder de kost.Tijd dat Telenet stappen onderneemt in hun systeem.Ze claimen mooi in het nieuws dat ze veel spam onderscheppen, nog voor het bij de klanten toekomst.Maar ze rekenen het wel doodleuk aan op de factuur.

Berichten (8)

D. V.

Naar: Telenet

20/03/2024

Ik hou deze klacht open tot de volgende factuur binnenkomt. Als het credit daar verwerkt is, zal ik deze klacht afsluiten.

D. V.

Naar: Telenet

02/04/2024

Zijn jullie bij Telenet aan het doorslaan of gewoon oerdom ??De tijd van beleefd en beschaafd is nu echt wel voorbij !!Best dat ik deze klacht open gehouden heb.Vandaag is de nieuwe factuur 1820960229 in de bus gevallen en rarara.... de kost staat er nog steeds op vermeld.Dit desondanks 2 bevestigingen van Telenet dat het gecrediteerd zal worden.Om het helemaal onduidelijk te maken:Op het overzicht staat dat de 1,50 € nog te betalen is samengevoegd met de normale factuur van 93,89 € staat er dus ' Totaal te betalen bedrag: 95,39 €'Als ik dan verder kijk op de detail rekening staat er 'Correctie sms: - 1,50€ (referentie 1815021538)Telenet heeft dus zogezegd de verkeerde facturatie van vorige maand gecorrigeerd maar dat was een aanrekening, die ondanks bevestiging van correctie, niet gecrediteerd was en bijgevolg blijft de oorspronkelijke verwijzing (factuur eind januari) wel behouden als 'te betalen'.En dit terwijl het over 100% exact hetzelfde item gaat.Nogmaals voor alle duidelijkheid: het gaat nog steeds over dezelfde 1,50 € van factuur van januari (die al 2x bevestigd is om te crediteren) die steeds erop blijft staan !!!

D. V.

Naar: Telenet

28/04/2024

Ik blijf deze klacht open houden, in afwachting van de volgende factuur.Benieuwd op de correctie eindelijk correct verwerkt zal worden.

D. V.

Naar: Telenet

11/05/2024

nieuwe aanrekening van eind april en terug hetzelfde verhaal: de onkost van 1,5 € staat er nog steeds op vermeld, ondanks 2 schriftelijke bevestigingen van Telenet dat het bedrag gecrediteerd zal worden en dus op de volgende factuur niet meer vermeld zal staan.Is dit tot ik toch betaal? Wel ze kunnen het op hun buik schrijven !!!Ik heb bewijzen in handen dat ik die kost niet moet betalen, dus wordt ze ook niet betaald.Telenet heeft sinds het openen van deze klacht nog geen enkele poging ondernomen om contact op te nemen om dit ganse verhaal uit te klaren.Ik heb geen tijd om uren te luisteren naar een bandje, terwijl ik in de wachtrij sta.Als Telenet dit wil uitgeklaard zien, dan zullen ze zelf stappen moeten ondernemen.Ik blijf de rest van mijn facturen betalen maar steeds zonder die kost van 1,50€, die 100% onterecht is.

D. V.

Naar: Telenet

01/06/2024

aanrekening mei: nog steeds hetzelfde verhaal en nog steeds GEEN ENKELE REACTIE van Telenet.

D. V.

Naar: Telenet

12/06/2024

Telenet nogmaals proberen te contacteren via Messenger (het is de enige weg waar je iets wat reactie krijgt). Terug hetzelfde excuus van hen: ik moet alles zelf regelen met die firma die de SPAM sms verstuurd heeft. Telenet 'faciliteert' enkel de doorrekening (hun eigen woorden). Toch raar dat Telenet oorspronkelijk net hetzelfde vertelde, maar na een klacht via dit forum van Test Aankoop de volgende dag wel een creditnota kon versturen. Men heeft dit later zelfs nogmaals bevestigd. Ik heb de bewijzen in handen !!! Men weigert dus bij Telenet om hun eigen creditnota te verwerken !!! en blijft rond de pot draaien in de hoop dat ik als klant zal plooien en toch de kost betalen. Jamais, nooit !!!! En op deze huidige klacht komt geen enkele reactie, maar ik hou deze open als bewijsmateriaal.

D. V.

Naar: Telenet

27/06/2024

Na lang aandringen gaat men eindelijk eens kijken waar het misloopt. Want eerst moest ik het (alweer) zelf oplossen. Daarna werd er droogweg gemeld dat alles al februari in orde zou gebracht zijn. Omdat ik mijn been stijf hou en nogmaals (zoveelste keer) vermelde dat de creditnota reeds toegekend is maar desondanks het te betalen bedrag blijft verschijnen op mijn factuur. Nog even afwachten. De volgende factuur (die eerstdaags zal toekomen) zal waarschijnlijk nog niet in orde zijn. Dus nog even de klacht open houden.

D. V.

Naar: Telenet

11/08/2024

Ik blijf hier posten om deze klacht open te houden. Telenet blijft weigeren om contact op te nemen of om stappen te ondernemen om dit op te lossen. Ik ga geen advocaat onder arm nemen voor 1,5 euro maar anderzijds ga ik dit ook niet betalen (creditnota is reeds toegekend maar wordt niet verwerkt door Telenet). Alle andere betalingen worden stipt en correct uitgevoerd door mij. Telenet contacteren via Messenger is onbegonnen werk want ze eisen absurde Privacy check, die in strijd is met GDPR wetgevig https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/algemeen/voorwaarden/je-identificatie.html


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform