Terug

Soly werkt installatie van zonnepanelen niet af.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: Soly

10/06/2023

Beste,Op 11 november 2022 heb ik een offerte getekend bij Soly voor zonnepanelen (+installatiemateriaal), omvormer, thuisaccu, monitoring, AREI keuring en installatiegarantie.De verkoper garandeerde mij dat alles voor eind maart 2023 geïnstalleerd kon zijn, zodat ik nog de premie voor mijn thuisbatterij kon aanvragen.Het voorschot heb ik de dag erna meteen betaald.(Op 11/01/2023 is er afgesproken om maar 10 panelen te leggen in plaats van 12, om voldoende afstand van de dakrand te houden. maar dit zou geen effect hebben op de installatie)Op 28/02/2023 zijn de zonnepanelen en de omvormer geplaatst, maar zonder thuisaccu of keuring.Soly zei dat ze snel contact met mij gingen opnemen voor de plaatsing van van de thuisaccu en de keuring, maar dat hebben ze niet gedaan. De factuur kwam wel heel snel, al was de installatie nog niet afgerond.Toen heb ik met hun contact opgenomen omdat ik mij niet comfortabel voelde om te betalen voor iets dat niet afgewerkt is, maar zij drongen aan om toch zo snel mogelijk te betalen zodat de installatie voor eind maart afgewerkt kon geraken.Ik heb dan de factuur betaald, maar eens dat alles betaald was hebben zij nooit meer met mij contact opgenomen om de installatie te komen afwerken.Ik heb meerdere malen geprobeerd hun te bereiken via mail en telefoon, maar telkens word ik afgewimpeld met het excuus Onze installatiedienst zal snel met jouw contact opnemen.(Dat was duidelijk een leugen, sinds ik na het betalen van de factuur nooit meer gecontacteerd ben geweest door hun.)Na veel doorvragen het ik eind mei eindelijk te weten gekomen, dat de thuisaccu nog niet eens besteld was door hun! Omdat ze mij ook geen levertermijn van de thuisaccu konden laten weten heb ik deze dan laten annuleren.Ik wacht vandaag dus nog steeds op:- Het opleverdocument van de installatie.- De keuring van de zonnepanelen en omvormer.Wat heeft Soly mij al gekost:- De premie op thuisbatterijen die ik heb verloren: €850- Al 3 maanden zonne-energie omdat ik zonder keuring mijn omvormer niet mag aanzetten. Wat ik zou willen van Soly:- Zo snel mogelijke oplevering van mijn zonnepanelen en omvormer! (Hier wacht ik al meer dan 3 maanden op)- Een compensatie voor de kosten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform