Plaatsing zonnepanelen: 15/12/2022Keuring: 15/12/2022Aanmelding installatie bij Fluvius: 08/01/2023Plaatsing digitale meter: 17/02/2023Aanvraag Engie meetregime 3: 22/02/2023Goedkeuring installatie Fluvius: 03/03/2023Energiegemeenschap 1NU-2023-00258633 door Fluvius goedgekeurd voor stroom delen: 05/03/2023EAN-code installatie zonnepanelen: 541448820067222887EAN-code voor afname elektriciteit via stroomdelen: 541449400000630574Op 23/03/2023 werd er telefonisch contact gezocht met Engie omdat er in de contracten van EAN-code 541448820067222887 nog steeds enkel een afnamecontract geregistreerd staat en geen injectiecontract. Volgens Engie krijgen ze geen gegevens doorgestuurd van Fluvius waardoor ze geen injectiecontract kunnen voorstellen. Ook voor het meetregime 3 (vereist voor stroomdelen) hebben ze van Fluvius nog geen bevestiging ontvangen waardoor bij Engie nog steeds meetregime 4 geregistreerd staat en stroomdelen dus onmogelijk is. Hierop nam ik op 23/03/2023 met fluvius telefonisch contact op en daar vertelde men mij dat er een software-probleem was met de EAN-code 541448820067222887 waardoor gegevens niet konden worden verstuurd naar Engie. Vreemd want de digitale meter werd pas geplaatst op 17/02/2023 en dan verwacht men toch geen problemen met een nieuwe meter. Volgens de medewerker van Fluvius moet het softwareprobleem opgelost worden door Atrias en men zou mijn EAN-code en het probleem melden maar men kon me niet vertellen wanneer men bij Atrias het probleem zou oplossen.Op 05/04/2023 nam ik terug contact op met Engie die me vertelde dat er nog steeds geen gegevens ontvangen worden van Fluvius waarna ik terug telefonisch contact maakte met Fluvius. Men kon me bij Fluvius alleen maar bevestigen dat mijn softwareprobleem met mijn EAN-code nog niet opgelost was en men me niet kon vertellen wanneer het zou aangepakt worden.Ik heb een investering gedaan van ca. 21000 euro (zonnepanelen en thuisbatterij) en heb inmiddels sinds installatie van mijn zonnepanelen een productie van 1,26MWh waarvan ongeveer 75% geïnjecteerd werd en het de bedoeling was om een deel van die injectie te gebruiken om aan stroomdelen te doen. Men probeert de burger te overtuigen om een groenestroominstallatie te plaatsen en stroomdelen wordt door de overheid eveneens gepromoot maar ik voel me alvast dik bekocht en vind het ronduit schandalig dat Fluvius er niet in slaagt om een probleem met een door hen geplaatste digitale meter snel en vakkundig op te lossen.