Terug

sociaal tarief niet van toepassing

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: OCTA+

12/06/2023

hallo ik werd eind 2022 gecontacteerd door een medewerkster van octa+ met vraag of ik wou overstappen naar hen, ik zei van hoeft niet want ik zit bij engie en heb sociaal tarief. die medewerkster zei me dat vanaf 2023 engie het sociaal tarief ging afschaffen. dus ben ik dan overgestapt naar octa+ in januari 2023 en telefonisch werd mij vermeld dat octa+ ook sociaal tarief heeft van 21 euro, bij engie was het in de 23 euro. contract online geactiveerd en ook men attest van hoge tegemoetkoming doorgemaild naar octa+. de 1ste maand zou ik factuur krijgen van hen en nadien ging het via domicilliering maar die 1ste faktuur heb ik niet ontvangen en ook dat ze mij een aangetekend schrijven hebben opgestuurd maar omdat ik werk en heb zo geen briefje in mijn bus gehad van postbode om het af te halen in de post. van het weekend check ik men mails en zie ik dat hun mails in men spam terechtgekomen zijn en dat ik dus al gans de tijd niet betaald heb en dat er opeens geen sprake meer is van sociaal tarief want in die mails stond vermeld dat ik 55 euro per maand moest betalen maar die is niet van men rekening gegaan en dat ik openstaande rekening heb staan bij octa+ 4 of 5 maand aan 55 euro. dus hebben ze mij feitelijk onder valse voorwendsels tot klant gemaakt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform