Terug

Smartphone Omnium - diefstal / slechte service

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. S.

Naar: Proximus

27/01/2021

Beste, gezien mijn smartphone van groot belang is bij het uitoefenen van mijn beroep nam ik bij de aankoop van mijn iPhone een bijkomende verzekering: Smartphone Omnium voor 12€/maand. Deze verzekering zou ervoor zorgen dan alle schade & diefstal volledig vergoed zou worden - dat mijn toestel 'de volgende dag' hersteld of indien nodig-vervangen- zou worden én dat je in tussentijd een vervangtoestel zou krijgen. Klonk veelbelovend - is het helaas absoluut niet.1. Eerste schadegeval:Geluid valt uit - oproepen vallen uit - probleem met camera-Aangegeven op 21/05 - Na verschillende pogingen om in contact te komen met dienst werd toestel op 8/06 opgehaald voor herstelling. Op 9/6 kreeg ik mijn toestel terug, maar werkte het scherm niet. om 17/6 werd gsm terug opgehaald en zou op 23/6 terug bezorgd worden. Leverancier daagt nooit op. GSM blijkt 'kwijt' te zijn en niemand weet waar en OF ik het ooit nog zal terugzien Pas na aangifte van diefstal via website en dreigen dat ik aangifte zou doen bij de politie krijg ik op 30/6 (MEER DAN MAAND NA AANGIFTE SCHADE) een volledig nieuw toestel opgestuurd. 2. 2de schadegeval: Scherm stuk - aangifte op 4/11 > Na zelf contact op te nemen met dienst wordt toestel EINDELIJK op 27/11 opgehaald. Op 1/2 krijg ik toestel terug geleverd (BIJNA MAAND NA AANGIFTE)Bij ontvangst blijft 'swipe-up' functie (om terug te keren naar het hoofdmenu) niet altijd te werken, maar toestel is bruikbaar. Ik probeer er het beste van te maken, maar het wordt enkel erger. > Op 13/1 doe ik nieuwe aangifte dat na vorige herstelling toestel gebreken vertoond - scherm springt van ene scherm naar andere, Toestel is vaak volledig onbruikbaar. Omdat ik WEER niets hoor van service ga ik op 22/1 langs proximus winkel om asap een oplossing te krijgen. ZONDER contact op te nemen of iets te laten weten blijkt Smartphone omnium de aangifte zonder gevolg geseponeerd te hebben. De medewerker in de proximus winkel vult opnieuw aangifte in (op 22/1) - Ik moet weer zélf contact opnemen met SO omdat ik niets hoor. Zij laten enkel weten dat garantie vervallen is omdat achterzijde van het toestel ondertussen schade heeft opgelopen en dat ze dus niets gaan/kunnen doen. Moesten zij mijn klacht op 13/1 behandeld hebben zou dit dus wél onder garantie vallen. Een nieuw schadegeval aangeven kan ook niet, want je hebt recht op 2 herstellingen per aansluitingsjaar. (bij mij blijkbaar pas vanaf maart)Ondertussen dus ruim 6maanden zonder bruikbaar toestel (Iphone van +/-1000€) + bijkomende WAARDELOZE verzekering van 12€/maand waarbij ik NOOIT vervangtoestel heb gezien - en al helemaal NOOIT dag nadien geholpen was.Uit frustratie & nood aan wérkende gsm wilde ik nieuw toestel aankopen - Dit bleek onmogelijk omdat huidige - waardeloze - gsm via Joint offer werd aangekocht en 'abonnement' nog niet afgelopen was (openstaande kost van nog geen 30€ - pfff) Na 7 telefoongesprekken van +20mins met klantendienstuiteindelijk nieuw toestel kunnen bestellen - al kan NIEMAND mij vertellen wanneer ik dit EINDELIJK zal ontvangen.

Berichten (3)

Proximus

Naar: N. S.

03/02/2021

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192973943161]

N. S.

Naar: Proximus

21/02/2021

Zonder mijn medeweten of akkoord heeft Proximus zijn verzekering ‘Smartphone Omnium’ afgesloten én bleek er opnieuw een fout gebeurd te zijn bij het bestellen van de nieuwe telefoon. Ook al hadden 2 medewerkers van de klantendienst mij bevestigd dat hij onderweg was - daar bleek níéts van aan.Volledige procedure moest opnieuw opgestart worden en bestelling kwam uiteindelijk week later EINDELIJK aan.

Proximus

Naar: N. S.

22/02/2021

Dag mevrouw ,,Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik, dat aan de klant, alle nodige informatie werd gegeven via de voice mail van haar GSM.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974564849]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform