Op 9/12/24 i phone 16 van ongeveer 1200€ en screenprotector besteld. PostNL komt leveren, ik verwachtte ook een bestelling van bol.com die ook met PostNL geleverd ging worden. Op 10/12/24 komt PostNL met 2 pakjes mooi gestapeld, ik teken voor ontvangst. Bij het openen zit de smartphone er niet bij, enkel de screenprotector zit in de doos. In paniek bel ik direct naar Telenet, reactie van Telenet: hij zal nog geleverd worden het is erg druk…twee uur later ontvang ik een mail van Telenet: veel plezier met uw toestel! Ik bel terug naar Telenet…zelfde antwoord niet panikeren hij zal wel nog onderweg zijn en dat is een standaard mail.
Dan zie ik dat het doosje onderaan open geprutst is en begin te denken dat de smartphone gestolen is, doordat de 2 pakjes tegelijk geleverd zijn is het mij ook niet opgevallen dat het doosje van Telenet te licht is…het zou mij waarschijnlijk wel opgevallen zijn als het doosje alleen zou afgegeven worden dat het te licht is. Weer Telenet gebeld met mijn vermoeden van diefstal. Uiteindelijk dagen later nog geen toestel en na verschillende keren terug te bellen en chatten , krijg ik op 30/12/24 een mail met een verklaring die dient ingevuld te worden en nu pas gaan ze een onderzoek starten. Op 21/1/25 bel ik terug, 3 weken later… onderzoek is nog bezig ze wachten op reactie van PostNL. Die zouden gecontacteerd zijn op 10/1/25. Maar hebben (nog) geen feedback aan Telenet gegeven. Ik krijg geen antwoord op de vraag hoe lang het “onderzoek” gaat duren. Heeft test aankoop een idee wat het best mijn volgende stap zou zijn?