Terug

Slotfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

E. A.

Naar: Eneco

21/02/2025

Betreft: Betwisting van factuurnummer 141270999146 en 141270999144 van 20/02/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 20/02/2025 heb ik van u de hierboven vermelde slotfactuur (periode 01/01/25 - 14/02/25) ontvangen voor een bedrag van € 405.49. + een verzonnen factuur van 139.37 voor maanden november en december. Er is een bewijs bijgevoegd van jullie portaal my Eneco dat die maanden gewoon betaald zijn geweest. En geld terug gekregen. Verder kan ik mijn bankuitreksels ook gewoon voorleggen. Dat moet echter een vergissing zijn: Dit gaat over een periode van 1 maand en half! + de verzonnen factuur van 139.37 . 111 euro vorige maand, ook betaald. Dat wil zeggen dat jullie mij een totaal aanrekenen van meer dan 500 euro op 1 maand en half! Mijn app is amper groter dan een studio. Dit terwijl ik steeds mijn voorschot bewust hoger zette dan jullie voorstelden. Daarom heb ik in december ook netjes geld terug gekregen. Ik begrijp dat jullie het niet leuk vinden dat ik verander van energieleverancier (omdat het iets goedkoper uitkwam) maar als reactie mij plots een slotfactuur van 405.49 euro en een verzonnen factuur sturen is waanzin. Als ik al iets extra zou moeten betalen i.v.m. stijgende gasprijzen in het algemeen zou dit op zo'n korte periode maar een max 50 euro moeten zijn. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk €405.49 en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Evelin Arndt

Berichten (1)

Eneco

Naar: E. A.

07/03/2025

Beste Evelin, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop. In bijlage een rekeningoverzicht samen met je openstaande facturen. Het klopt dat we je betalingen voor je voorschotfacturen van november en december 2024 ontvangen hebben op 29-11-2024 en 17-12-2024. De afrekening van01-11-2024 tot 31-12-2024 welke je in bijlage kan terugvinden en voor een bedrag van139,37€ is opgemaakt omdat we meterstanden hebben ontvangen van je netbeheerder omwille van wijziging van netbeheerder. Meer info kan je terugvinden via volgende link:s:www.fluvius.be/nl/wijzigingen-netbeheerders-2025/wie-is-mijn-netbeheerder-vanaf-1-01-2025. Je voorschotfacturen van november en december zijn in mindering genomen op je afrekening. Dit kan je terugvinden op pagina 1 en 2. Je had dus voor deze 2 maanden een totale verbruikskost van 361,55€ Je slotafrekening betreft je afrekening voor de periode van 1-1-2025 tot 14-2-2025. Voor deze periode had je een verbruikskost van 516,58€. Ook hier is je voorschotfactuur van januari in mindering genomen ten bedrage van 111,09€ waardoor je een resterend te betalen bedrag op deze afrekening hebt van 405,49€. Op heden heb je een openstaand saldo van 544,86€. Alvast bedankt om dit te betalen opIBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/3752/75915+++. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groet, Tom Polyvalent Medewerker EACH VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 21 februari 2025 14:45 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Slotfactuur ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 08 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform