Terug

Slotfactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Engie

17/08/2023

Op 20/05/2022 heeft de firma Smooved in opdracht van Hillewaere een stopzetting/overname gestuurd naar Engie inzake verkoop van het huis. Ik heb hiervoor op 23 november 2022 rekeningen van ontvangen en betaald. Plots op 30 mei 2023 krijg ik een afrekening van periode 9-06-2022 tot 26-10-2022, wat dus is na het huis al verkocht was en de overname was doorgeven. Bleek dat Engie de gas niet had afgesloten op mijn naam. De elektriciteit stond op hetzelfde document en was wel correct afgesloten. Ik heb meermaals naar Engie gebeld om dit na te vragen en te betwisten, ze met de nodige documenten verschaft van overname etc maar hun antwoord bleef dat dit nakijken tijd innam en ik het in tussentijd gewoon moest betalen. Ze hadden ook steeds een andere reden klaar waardoor dit mijn verantwoordelijkheid of fout zou zijn. Na 2 maanden dit proberen betwisten bij Engie, heb ik contact opgenomen met Smooved. Deze hebben ook meermaals betwisting aangevraagd, documenten verschaft etc. Ik bleef aanmaning mails en telefoons ontvangen van Engie. Nu ondertussen zijn we 3 maanden verder en krijg ik een aangepaste factuur van Engie. Ze hebben de factuur die ging over de periode van 09/06-26/10/2022 aangepast naar 6-03-2022 tot 18-05-2022 (toen het huis nog in mijn bezit was), en terwijl de oorspronkelijke factuur ging over het niet afsluiten van de gas, rekenen ze mij nu plots een herberekening van de elektriciteit aan. Na de zoveelste rekening van Engie jaar na datum van verkoop van het huis weet ik niet wat ik nog kan verwachten.

Berichten (2)

Engie

Naar: L. V.

17/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: L. V.

17/08/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform