Terug

Slotfactuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

G. C.

Naar: Eneco

24/02/2025

Betreft: Betwisting van factuurnummer 141051106384 van 20/02/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 21/02/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van 944,15€ . Dat moet echter een vergissing zijn: daar dit een absurd hoog bedrag is zelfs nadat mijn maandelijks voorschot al verhoogd was met 141 € waardoor ik besloten had om mijn contract op te zeggen en een goedkopere leverancier te zoeken. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Ik heb zelf reeds bij Fluvius gekeken en zie nergens uitschieters of uitermate meer verbruik dan voordien. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur niet, namelijk € 944,15€ en dit onder voorbehoud van al mijn rechten tot nader onderzoek is afgerond. Met vriendelijke groet, Gina Claesen

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 11 maart 2025

Eneco

Naar: G. C.

17/03/2025

Beste Gina, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop. Deze afrekening betreft de periode van 1-11-2024 tot 15-2-2025. Uit nazicht van je meterstanden heb je een digitale meter waardoor de uitlezing van je meterstanden automatisch gebeurd. Je tarieven zijn conform je tariefkaarten toegepast waarvoor je hebt ingetekend. In bijlage een kopie van deze tariefkaarten. De reden dat je afrekening hoger uitviel dan je voorschotfacturen is omdat dit een pure winterperiode betreft. Je voorschotfacturen waren berekend over een periode van 12 maanden waarin ook zomermaanden zaten. Het gemiddelde verbruik per maand ligt dus lager over 12 maanden dan in deze pure winterperiode waarin je een groot deel van je jaarverbruik betaald. Op basis van bovenstaand elementen zijn wij van mening dat je afrekening correct is opgesteld. Deze zal binnen 10 dagen per domiciliëring bij je bank worden aangeboden. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groet, Tom Polyvalent Medewerker EACH VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 24 februari 2025 19:00 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Slotfactuur ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform