Terug

Slotfactuur na 3 jaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: Mega

13/02/2024

Ondanks herhaaldelijke berichten bij het ontvangen van voorschotsfacturen terwijl we overgeschakeld waren naar een nieuwe leverancier en het ontbreken van een jaarlijkse afrekening, kregen wij enkel standaard mails van jullie en zogezegde heraansluitingen en nieuwe contracten terwijl wij die niet gevraagd hebben. Na 3 jaar krijgen wij ineens een reeks facturen die alles behalve duidelijk zijn, terwijl wij al 2 leveranciers verder zijn. Enkel die laatste schijnt wél in staat een jaarafrekening, een normaal voorschot en een mooi overzicht te bieden. Op jullie facturen staat zelfs een huidig contract, terwijl wij dat NIET hebben. Ik vind dit echt ongehoord, temeer omdat ik deze gemaakte onkosten onmogelijk nog in mijn boekhouding krijg 3 jaar na datum. Jullie wegsteken achter problemen met een informaticasysteem is wel heel makkelijk. Dat zou dan 3 jaar niet functioneren? Laat me niet lachen. Wij protesteren dus wel degelijk deze facturen.

Berichten (4)

Mega

Naar: J. S.

16/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 16 feb 2024 08:00 CETBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.De afrekeningen en slotfactuur dat u nu ontvangen heeft komt door de registratie van uw zonnepanelen.Wij hebben de registratie van uw zonnepanelen doorgekregen van uw netbeheerder nadat uw contract was beeindigd.Wanneer u een analoge meter heeft met zonnepanelen, bent u verplicht om prosumententarief te betalen.Bij een digitale meter, draait uw meter niet meer terug, maar wordt er injectie verrekend in de afrekening en/of slotfactuur.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LD2VND-62JZN]

J. S.

Naar: Mega

16/02/2024

Ik ben echt ontroerd door jullie standaard antwoord.Mochten jullie echt naar ons dossier hebben gekeken dat had je gemerkt dat die zonnepanelen gelegd zijn in 2020. Bij aanvang van ons contract dus. Het lijkt me sterk dat het drie jaar duurt voordat de netbeheerder deze informatie bij jullie krijgt.Het si diezelfde netbeheerder die zegt dat jullie drie maand de tijd hebben voor jullie eindafrekening te sturen en dat we die anders niet moeten betalen.

Mega

Naar: J. S.

19/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 19 feb 2024 07:54 CETBeste,Bedankt voor uw bericht.Het gaat hier niet over de plaatsing van de zonnepanelen.Het gaat over de registratie van de zonnepanelen.Uw zonnepanelen zijn door uw netbeheerder te laat geregistreerd.Aangezien u geen prosumententarief had betaald en u dat wel verplicht bent, zijn de facturen gecorrigeerd.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[41Y2WJ-NJG3W]

Mega

Naar: J. S.

23/02/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 23 feb 2024 09:51 CETBeste,Bedankt voor uw bericht.Door de laattijdige registratie van uw zonnepanelen, hebben wij uw reeds aangemaakte facturen moeten corrigeren.U bent namelijk verplicht om prosumententarief te betalen bij een analoge meter met zonnepanelen.Wij kunnen deze correcties niet annuleren omdat het hier gaat over een kost dat u verplicht bent te betalen.Door deze correctie heeft u een openstaand saldo van 559.80Eur.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[GDM9PW-YRP43]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform