Terug

Slotfactuur MEGA elektriciteit incorrect

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Mega

10/06/2021

BesteNaar aanleiding van meerdere afrekeningen / slotfacturen die ik ontvangen heb op 07/06/2021 schrijf ik u om deze formeel te betwisten.Enkele belangrijke details:Ik ben klant bij Mega sinds 18/12/2019.Op 01/05/2021 verlaat ik Mega voor een andere energie leverancier.Gedurende deze gehele periode heb ik gekozen voor het product: 100% Groene Elektriciteit GROUP (Vaste Prijs)Betwisting 1)Correctie van factuur 9210022300 door middel van een nieuwe factuur (2210240819)De factuur (en gecorigeerde factuur) gaan over de afrekening electriciteit van de periode 18/12/2019 tot 31/12/2020.De correctie beschrijft nieuwe meterstanden voor de injectie van electriciteit en een nieuwe aanrekening van het prosumententarief. Dit is correct omdat ik in 2020 zonnepanelen heb laten plaatsen.Echter is mijn korting van 130 euro voor mijn eerste jaar bij Mega opeens verdwenen van de factuur.Ik vraag u hierbij dus om deze korting opnieuw te vermelden op de factuur.Betwisting 2)Voor mijn laatste 4 maanden bij Mega (01/01/2021 - 30/04/2021) heb ik twee (slot)facturen ontvangen:Factuur 1 (2210240817, periode van 01-01-2021 tot 28-02-2021)Factuur 2 (9210222698, periode van 01-03-2021 tot 30-04-2021)Op Factuur 1 wordt er een vaste vergoeding voor 351 dagen aangerekend (59.61 EUR, excl. BTW)Op Factuur 2 wordt er een vaste vergoeding voor 292 dagen aangerekend (49.59 EUR, excl. BTW)Waarom werden er voor deze laatste 4 maanden 2 verschillende facturen opgemaakt, beide met een vaste vergoeding van bijna 1 jaar (365 dagen)?Waarom zou ik voor mijn laatste 4 maanden een vaste vergoeding voor een periode van 643 dagen (!!!) (gecombineerd) moeten betalen?Bij deze vraag ik dan ook om voor de 2 slotfacturen (2210240817 & 9210222698) de vaste vergoeding pro rata aan te rekenen, namelijk voor de effectieve duurtijd van de geleverde prestaties.Factuur 1 beslaat een periode van 59 dagen.Factuur 2 beslaat een periode van 61 dagen.Normaal zouden deze facturen betaald worden op 17/06/2021 via domiciliering.Ik verwacht echter graag een antwoord van u en een correctie van de facturen alvorens ik deze betaal.Alvast bedankt voor uw tijd en antwoord.

Berichten (2)

Mega

Naar: T. V.

13/06/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Slotfactuur MEGA elektriciteit incorrect - (CPTBE01291430-69)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 10 jun. 2021 13:08 CEST--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[8D4GLR-D75K] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[8D4GLR-D75K]

Mega

Naar: T. V.

25/06/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform