Terug

Slotfactuur electriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. D.

Naar: Mega

16/01/2021

In juni 2020 liep ons energiecontract bij Mega ten einde. Kort daarna ontvingen we de slotfactuur aardgas. Dit was voor mij de bevestiging dat de meterstanden vlot werden doorgegeven. In juni, juli en begin augustus belde ik Mega meermaals op omdat ik het heel vreemd vond dat er maar geen slotfactuur van de electriciteit kwam. Ik kreeg te horen dat men er nog mee bezig was, dat er nog geen meterstanden doorgegeven werden (wat onmogelijk is gezien de standen gelijktijdig met die van het gas werden door gegeven, de netbeheerder gaf die zéker al door) etc. ...Telkens klonk dat we de factuur in de eerstkomende week mochten ontvangen.We zijn vandaag 16 januari 2021 en een hele reeks telefoons en mails verder. De teller staat al op zeven maanden en nog steeds is er geen slotfactuur. Er is ook absoluut geen duidelijkheid rond wat nu het probleem is.Mega reageerde voor de laatste keer in november 2020, als antwoord op een zoveelste mailtje: 'Men is momenteel nog altijd bezig met de behandeling van dit probleem. Wij begrijpen natuurlijk dat dit zeer vervelend is maar helaas kost dit tijd.'Ik vind dit bijzonder erg. Ik had een goed vertrouwen in de werking en het concept van Mega maar dit vertrouwen is volledig weg. Ik voel me niet correct behandeld. Sinds 2019 hebben wij zonnepanelen en we waren benieuwd naar de impact op ons energiefactuur. We vragen ons echt af of Mega hier geen 'uitstelpraktijk' hanteert in het kader van het huidige debat rond de terugdraaiende teller.

Berichten (6)

Mega

Naar: V. D.

19/01/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: [29/01] Klacht - Slotfactuur electriciteit - (CPTBE01167969-89)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 16 jan. 2021 07:22 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[WV69MW-7ZKX] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[WV69MW-7ZKX]

V. D.

Naar: Mega

27/01/2021

Beste,we zijn meer dan een week later en naast het standaard-antwoord van Mega (dat we al iedere keer kregen) hebben we opnieuw nog niks concreet vernomen. Een 'wachttijd' van zeven maanden staat buiten alle proportie. We vragen ons af op welke manier en wanneer Mega ons hier zal in tegemoet komen.

Mega

Naar: V. D.

29/01/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------IandC Leuven, 29 jan. 2021 10:03 CETBeste meneer Duyck,Als energieleverancier kunnen we enkel factureren volgens de ontvangen verbruik- en metergegevens via de netbeheerder.Voor aardgas was dit in orde en kon dan ook (een) afrekening(en) opgemaakt worden.Voor elektriciteit ontvingen we dit echter niet of niet correct en kon er tot op heden nog geen afrekening volgen.Het ontbreken van een afrekening meldde u midden september.In oktober nam onze interne dienst (na eerder onderzoek) contact op met de netbeheerder.De meterstand werd wel degelijk ontvangen, maar overige data die essentieel is voor de opmaak van de afrekeningn in deze systemen werd niet ontvangen.Momenteel staan we nog steeds in contact met de netbeheerder én met de consultants van het bedrijf achter het systeem tussen de verschillende energieleveranciers en netbeheerders.Merk op dat dit geen systeem van Mega is, maar een algemeen systeem op de energiemarkt.Gezien dit een extern probleem is, zijn we ook afhankelijk van deze externe partijen. Hierbij fungeren we in feite helaas als een soort 'boeman' richting u als klant, die natuurlijk voornamelijk enkel rechtsteeks met de energieleverancier in contact komt.We begrijpen dat deze vertraging niet fijn is en spannen ons in om in samenwerking met de andere partijen u zo spoedig mogelijk een afrekening te kunnen bezorgen.Intussen blijven we beschikbaar voor al uw vragen.We wensen u nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,Tom✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[WV69MW-7ZKX]

V. D.

Naar: Mega

29/01/2021

Beste, dank voor de verheldering m.b.t. het uitblijven van de eindafrekening. Het feit dat u aangeeft dat ik het ontbreken van de eindfactuur pas in september meldde, klopt echter niet. Ik heb in september een eerste mail gestuurd, in juli en augustus was er al meermaals telefonisch contacten met Mega. Nu goed, het komt nu niet echt meer op een paar maanden... Ik begrijp de complexiteit m.b.t. de eindafrekening en heb daar ook begrip voor. Tegelijk vind ik het heel jammer dat er nu pas duidelijk over gecommuniceerd wordt en dit pas na zo vaak aandringen. Wellicht kan er een manier gevonden worden waarbij klanten in gelijkaardige situaties tijdig en helder op de hoogte gebracht worden van de vertraging en de reden daarvoor. Uiteindelijk kan het niet de bedoeling zijn dat je als klant de dupe bent van de complexiteit van een systeem waar je niet eens 'rechtstreeks' kan mee communiceren.Ik kijk nu uit naar een vlotte afhandeling. Met vriendelijke groeten en dank voor het antwoord.

Mega

Naar: V. D.

30/01/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: [12/02] Klacht - Slotfactuur electriciteit - (CPTBE01167969-89)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 27 jan. 2021 08:21 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[8DWQ8E-0M4M] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[8DWQ8E-0M4M]

Mega

Naar: V. D.

01/02/2021

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Slotfactuur electriciteit - (CPTBE01167969-89)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Maxime SonkesCustomer Experience Manager Mega (Power Online SA)Vaartstraat 167, 3000 Leuven-------------------------------------------------Klachtenbox, 29 jan. 2021 10:21 CET--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[7OW7WY-Z7OM] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[7OW7WY-Z7OM]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform