Beste,
Via test-aankoop en mijn Easy Switch heb ik mijn telenetdiensten (internet + vast + 2 gsm's) volledig laten overnemen door EDPNET.
Ref. Testaankoop : BETLC58882423
Via Astel : 194467 doorgegeven aan edpnet op 11/6/24.
Op 24/6 is de activatie geweest van internet door proximus technieker.
Op 25/6 is de eerste gsm geactiveerd.
Op 27/6 is de 2de gsm geactiveerd.
Op 27/6 is de vaste lijn geporteerd naar edpnet.
Op 27/6 heeft Telenet de ontvangst van Easy Switch gegevens aan EDPNET bevestigd.
Cfr. EDPNET: Telenet moet je contract ten laatste op het eind van de volgende werkdag stopzetten en mag er vanaf dan GEEN kosten meer voor aanrekenen. Op 27/6 krijgen we bericht van edpnet: wij bevestigen dat Telenet ons gemeld heeft dat de stopzetting succesvol uitgevoerd is.
Mijn modem werd ook op 4/7/2024 ontvangen door Telenet.
Zoals elke maand krijg ik toch nog op 27/6/2024 een voorschotrekening van Telenet (klantnummer 731343523) van € 75,80 voor de maand juli (periode 27/6-27/7/24).
Ik betwist dadelijk die factuur en vraag een nieuwe slotafrekening aan Telenet.
Zij weigeren en eisen: betalen en wij zullen daarna het teveel terugbetalen bij je volgende afrekening, anders extra kosten! Wij kunnen in dit computerproces niet tussenkomen!
Vandaag krijgen we een herinnering met extra € 10 kosten! Hoe onvriendelijk kan Telenet zijn!
Wij hebben herhaaldelijk via WhatsApp gechat met het verzoek om een nieuwe afrekening te ontvangen. Telkens hetzelfde rigide klantonvriendelijk antwoord: eerst betalen en daarna krijg je het teveel terug bij je afrekening van 27/7. Nu nog kosten erbovenop!!!
Ik zou ergernis-kosten moeten aanrekenen voor deze stalking door een computer!
Bij edpnet hebben we ondertussen een totaal andere ervaring !