Terug

Slechts 1 jaar garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: MICROSOFT

18/09/2023

Beste, Ik bestelde een jaar geleden een Xbox Custom Design Controller. Intussen is er een probleem met deze controller en kom ik tot de constatatie dat er slechts 1 jaar garantie wordt gegeven in plaats van de wettelijke EU-garantie van 2 jaar.Het probleem met mijn controller is een intern mankement (er is een knop die ingedrukt blijft registreren, ook al is hij helemaal niet ingedrukt, nl de linkse stick. Het klik-mechanisme werkt nog perfect, alleen denkt de controller dat hij heel de tijd ingedrukt is)Nu was ik nog net op tijd, de controller is nog NET geen jaar oud, maar op 2 weken na was ik buiten garantie voor een vrij kostelijk artikel waar je normaal 2 jaar garantie op zou moeten krijgen. Controllers zijn geen consumables voor zover ik weet het is gewoon randapparatuur en valt dus volgens mij toch onder de normale Europese en landelijke garantie-wetgeving die u als verkoper/producent verplicht om 2 jaar garantie te bieden.Ik game heel veel, dus wellicht dat ik daarom binnen 1 jaar reeds dit probleem heb met de controller mijn vééél oudere x360 controllers werken allemaal nog steeds zonder problemen, echter mijn eerste new-gen xbox controller is na een jaartje al defect, wat ik toch echt wel bizar vindt.Wat ik me vooral afvraag is, wanneer ik mijn vervang-controller krijg (hopelijk herbruiken ze dezelfde behuizing van mijn custom design controller), dan is er 1 jaar garantie voorbij en heb ik wettelijk nog steeds recht op een jaar garantie. Indien de vervangcontroller dus na 11 maanden hetzelfde probleem (of een ander probleem) zou vertonen, hoe ga ik dan geholpen worden als u op uw site beweert dat mijn garantie na 1 jaar al voorbij is?Graag dus een reactie, zodat ik weet of ik in de toekomst nog Xbox hardware kan kopen met een gerust hart, of dat ik dan toch maar beter uitkijk naar producten van een merk dat zich wél aan de wettelijke regels houdt?U begrijpt uiteraard dat mijn vertrouwen in het merk Microsoft Xbox hierdoor is afgenomen. Ik was erbij met de eerste twee Xbox consoles en had ze steevast op launchdate (de OG xbox en de xbox360 premium) en was altijd grote fan van wat jullie deden. Ik heb sindsdien geen consoles meer gekocht omdat ik een library van 4500 games heb op Steam en dus ook geen console nodig heb, ook dankzij jullie keuze om de pc niet meer als afterthought te behandelen en xbox exclusives op PC te releasen gelijktijdig of kort na de console-release. Ook ben ik enorme voorstander van de controller layout van xbox (ik was vroeger een Sega-fan, dus jah, zelfde layout als Dreamcast met wat updates) aangezien deze natuurlijker voelt dan de concurrent zijn layout.Hopelijk kan u alsnog mijn vertrouwen herstellen in jullie merk, en hopelijk doet u daarmee dan ook het juiste naar de andere mensen die een defect hebben dat zich voor doet tussen het eerste en het tweede jaar na aanschaf.De wet is voor iedereen, ik mag niet stelen, daarom koop ik dingen. Daar staat wel tegenover dat u zich ook aan de regels moet houden, het mes snijdt aan twee kanten...Met vriendelijke groeten,Michael Bogy Bogaerts

Berichten (1)

MICROSOFT

Naar: M. B.

18/09/2023

Beste,Hartelijk dank voor uw bericht.Gelieve een e-mailadres door te geven zodanig wij een ticket kunnen aanmaken bij onze helpdesk.Mvg,Anita Berthels Lobby Sodexov-abertels@microsoft.com 0032 2 503 3113 aka.ms/refwebGlobal Workplace Services


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform