Terug

Slechte service Ixina Genk

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. N.

Naar: IXINA BELGIUM

18/11/2023

Op 18-09-2020 heb ik een factuur opgemaakt in Ixina Genk voor mijn keuken. Ik heb uiteindelijk de keuken aangekocht met plaatsing door Ixina, dit is doorgegaan rond 5-12-2020.Nog geen 2 jaar verder is mijn werkblad aan mijn kraan/spoelbak omhoog gekomen en is dit steeds erger aan het worden. Ikzelf denk dat dit komt doordat er misschien een fout zit in het blad, of doordat het blad niet goed is gekit aan de kant van de muur waardoor er vocht is gekomen in mijn keukenblad. Op 15 augustus 2022 heb ik een mail gestuurd naar de contactpersoon die mijn keuken heeft getekend en mij heeft geholpen met mijn keuken. Hier kreeg ik geen reactie op omdat desbetreffende persoon niet meer werkzaam was bij Ixina. Vervolgens heb ik na een maand telefonisch contact opgenomen met Ixina en ben ik doorverwezen naar een andere collega ‘Caroline’. Op 15 september heb ik foto`s doorgestuurd naar Caroline (medewerker Ixina) met de schade aan mijn keukenblad. Caroline heeft het vervolgens opgepakt met iemand anders en heb ik het volgende antwoord gekregen:‘De foto`s tonen verschillende zwellingsschade door gebruik. Aangenomen mag worden dat de keuken te vochten en/of met oplosmiddel houdende schoonmaakmiddelen is schoongemaakt. Het is dan ook zeer waarschijnlijk dat de schade door de klant zelf is veroorzaakt en zij erkennen deze niet als een gegronde klacht.Wegens de leeftijd van de keuken raad ik echter aan de werkbladen van de keuken waarop de klacht betrekking heeft, opnieuw t leveren als gebaar van goede wil en zonder enige wettelijke verplichting te erkennen. Wij raden ook aan de onderhoudsinstructies nogmaals aan de eindklant te overhandigen en hem te wijzen op het vermijden van vocht en waterdam/geen glasreiniger.’ Nadat ik de mail gelezen had, schoten er verschillende vragen door mijn hoofd: - Ik heb een keuken gekocht met een keukenblad bij een kraan/spoelbak en een fornuis waar men vanuit kan gaan dat ik met water werk en dat er waterdamp gaat zijn. - Er is mij niet gevraagd hoe ik mijn keuken schoonmaak en welke producten ik gebruik. Ik heb overal hetzelfde blad en maak deze op dezelfde manier schoon en ik ondervind hier geen enkel probleem behalve bij dit keukenblad. Bij de aankoop van mijn keuken heb ik deze onderhoudsinstructies niet te horen gekregen want anders had ik nooit gekozen voor deze keuken.In het kort: ik ga er vanuit dat ik een keuken koop die resistent is tegen water en waterdampen zonder hier beschadiging van te ervaren en die op een normale manier schoongemaakt kan worden.Ik kreeg gelukkig wel mijn keukenblad en dat was voor mij het belangrijkste, dus op het moment dat ik bij Caroline (medewerker Ixina) aangegeven heb dat ze me deze mogen plaatsen kreeg ik te horen dat de plaatsing niet inbegrepen was. Ik was en ben het hier nog steeds niet mee eens want ik ga niet 2 keer voor een plaatsing betalen als ik vind dat ik geen fout tref aan deze beschadiging. Caroline (medewerker Ixina) zou navragen hoe dit zit maar ik heb vervolgens niets meer vernomen.In april 2023 ben ik terug naar de Ixina winkel in Genk gegaan. Ik heb gevraagd als ze me eindelijk kunnen helpen ivm met mijn keuken. Ik heb hier mijn verhaal gedaan en de verkoper begreep mij dat ik boos was en zei dat hier een oplossing voor zou zijn. Ik ben vervolgens doorverwezen naar ‘Marco’ (medewerker Ixina ) want Caroline was ook niet meer werkzaam bij Ixina. Dit was ook de reden waarom ik niets meer heb vernomen van mijn keukenblad van Caroline.Ik heb hetzelfde gesprek gehad met Marco (medewerker Ixina) en ook hij zei dat ik de plaatsing niet vergoed ging krijgen.Door de jaren heen ben ik steeds doorverwezen geweest of heb ik niets meer te horen gekregen waardoor we nu al meer dan een jaar verder zitten en het probleem steeds erger wordt. In mijn keuken heb ik geen last van vochtproblemen en dit kan ook bevestigd worden als een expert of eender wie komt kijken.Ik hoop dat er nog eens gekeken kan worden naar mijn dossier en dat mijn werkblad vervangen kan worden met plaatsing en dat er fatsoenlijk gekeken kan worden hoe het komt dat mijn werkblad omhoog is gekomen. Ik heb overigens geen expert mogen ontvangen bij mijn thuis om hem/haar mijn keukenblad te laten zien.

Berichten (1)

IXINA BELGIUM

Naar: C. N.

27/11/2023

Geachte Mevrouw Neys,Wij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 24 november 2023, die we zorgvuldig hebben gelezen.Wij willen u graag informeren dat zodra een zaak is doorverwezen naar een advocaat, de klantenservice niet meer in staat is om tussenbeide te komen in deze zaak.Cordialement , met vriendelijke groet, kind regards, mit freundlichen GrüssenPeterService clientèle - klantendienst - customer service - Kundendiensts:ixina.be s:www.ixina.lu[s:attachments.office.net/owarodwell%40ikanbi.com/service.svc/s/GetAttachmentThumbnail'id=AAMkADRlOTZkNGI0LTZiMGUtNDFlZC04M2VlLTEyYWQwMGExZGFhOABGAAAAAAC%2BH5jdMIzyTpmxMr9h7g%2FzBwA%2FOgOKA%2BZXTIE1IFnftIkvAAAAAAEMAAA%2FOgOKA%2BZXTIE1IFnftIkvAAADy0wkAAABEgAQAGM9IhyBbCdBhR6edrbhJgg%3DandthumbnailType=2andtoken=eyJhbGciOiJSUzI1NiIsImtpZCI6IjczRkI5QkJFRjYzNjc4RDRGN0U4NEI0NDBCQUJCMTJBMzM5RDlGOTgiLCJ0eXAiOiJKV1QiLCJ4NXQiOiJjX3VidnZZMmVOVDM2RXRFQzZ1eEtqT2RuNWcifQ.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.ZmOFLGYrZHsza9xE7E9YBzALGrAQN65vFOHu-KbJq4yfh51ezjzSvaB4WyfykBZZvU2ufdHlQDFIZVl-ro73x_rie05i9uxAM-0z2HlX6Nk1ykDPLHdbmc4I_AAVYSXvFo21J0-8O7R17Dw5VPQXj26ew26kIoRsQ_7EhQdEFC8bsbB4BmgZVYltluadVr3MDc8SC9EC61wanGVU9ROB1Rzs12J-SY3JQJDKloEtwfRXtEeVbLFirj9qFnsMkcJX5cCFL7frhg7k4TGL_5tcJHPWQhby1GBub4oN7iqvwaeV44fNswRMS-PBbwNWDnpeltA73S22vWv5JNPxdmX1LwandX-OWA-CANARY=UjDwdE49l0WHqp8juUSnDOCTh4R3ydsY946saLa39AIsfk12lSju49UXJ3uwgkm1u0wJ16AFLP4.andowa=outlook.office365.comandscriptVer=20230922005.26andanimation=true]------------------- Message d'origine ------------------- [s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform