Terug

Slechte postbedeling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: bpost

09/05/2020

Beste,Deze klacht werd reeds geformuleerd naar Bpost maar kreeg naar mijn eigen inzichten een triest antwoord. Vandaar dat ik toch nog even opnieuw dit wil aankaarten.Ik verzond op 5 maart 2020 een schatting naar een klant. Dit gebeurd in een A4-enveloppe met 3 postzegels waarbij de schatting in 2-voud zit + een andere enveloppe waarop ook reeds 3 postzegels aangebracht worden zodat de klant een deel voor akkoord kosteloos kan terugsturen.Na 2 maand kreeg ik de brief van Bpost terug. Eerst en vooral vind ik de termijn al serieus buiten proportie, maar dat buiten kijf gelaten kreeg ik de brief terug met de vermelding Ontvangt de briefwisseling niet (meer) op het aangeduide adres.Nu moet je weten dat mijn klant allesbehalve tevreden was dat hij de schattingen na 2 weken niet ontvangen had. Dus ik stuurde identiek hetzelfde terug op naar de klant. Zelfde enveloppe, zelfde gewicht, zelfde adres, alles identiek. Resultaat? Die brief is aangekomen!!Dan moet je mij wel eens uitleggen hoe het komt dat het adres voor de andere brief niet correct kon zijn? En ook waarom dit 2 maand moest duren???Na het indienen van mijn klacht kreeg ik als reactie van Bpost een standaardmailtje dat we als klant een onberispelijke service mogen verwachten en ik kreeg 3,03euro terugbetaald. Vind Bpost dit dan een effectieve vergoeding die in verhouding staat tot wat er fout is gelopen?Om te beginnen ben ik 6 postzegels kwijt (3 op de enveloppe zelf en 3 op de enveloppe die bij in steekt om terug te sturen), 2 A4-enveloppes, en 2 volledige dossiers van de schatting (telkens in dit geval 2x 25 pagina's + thermisch ingebundeld). Een klant die absoluut niet tevreden was omdat het allemaal zolang heeft geduurd en daarenboven de tijd die ik verloren ben met het terugmailen naar de klant, het dossier opnieuw af te printen, in te bundelen en het geheel naar de post te moeten doen...En dan krijg ik 3,03euro ter waarde van 3 postzegels terug? Dit vind ik toch wel een lachtertje... En dan zeggen dat Bpost verwonderd is dat de mensen niet tevreden zijn van de service? Misschien moet je een dossier zoals dit dan toch eens grondig bestuderen in plaats van jullie er snel vanaf te maken!Met vriendelijke groeten,Koen Van Holder

Berichten (1)

bpost

Naar: K. V.

11/05/2020

Beste klant,Bij het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,Klara C.BpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-CL7UJHB]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform