Terug

slechte kwaliteit afwerking en beschadigd afgeleverd raam

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. L.

Naar: KWADRO

29/08/2019

Beste,Ik heb in Juni 2019 door Kwadro drie ramen en één voordeur laten plaatsen in de voorgevel van mijn ( zelf verbouwde ) woning. Ik heb zelf nieuwe ramen en schuifraam in de achtergevel geplaatst en ik dacht voor de voorgevel moet het wel echt netjes en goed zijn, dus ik ga het laten doen door professionelen.Wij hadden besteld : zwarte ramen en een zwarte voordeur met zwart binnenpaneel. Na de plaatsing bleek dat ze een wit binnenpaneel gezet hadden in de zwarte deur ( wij dachten eerst dat er misschien nog een beschermfolie aan zat ). En ook dat het raam op het beneden verdiep een serieuze beschadiging heeft opgelopen tijdens het transport ( volgens de plaasters ) De plaasters zelf hebben ook een paar fouten gemaakt bij het plaatsen en afwerken van de deur en ramen. Om in detail te gaan : De beschadiging op het frame van het raam is niet gewoon een kras in de folie of lak, maar wel degelijk een hap uit het pvc frame zelf. Het pvc frame is licht van kleur en valt dus heel hard op in een zwart raam. Hiervoor was mij gezegd dat de fabrikant van het raam contact zou opnemen om een afspraak te maken om dit raam eruit te halen en het frame of het beschadigde stuk van het frame te vervangen. Dus niet bijwerken maar effectief zorgen dat het nieuwe raam er ook effectief zou gaan uit zien als een nieuw raam. Dit volgens de persoon van Kwadro die langs komt als er klachten zijn...Dit zelfde raam is ook OF slecht geplaatst OF slecht opgemeten want als je de twee bovenste hoeken gaat vergelijken is het overduidelijk dat de linker ver achter de dagkant zit en dat de rechter boven hoek zelfs helemaal NIET achter de dagkant zit. Ik weet dat Kwadro wettelijk verplicht is om hun ramen en deuren waterpas te plaatsen wat heel logisch is, maar dus als onze gevel dan misschien niet helemaal waterpas is en dat dit raam daarom zo visueel en esthetisch slecht geplaatst is kan ik alleen maar concluderen dat zij slecht opgemeten hebben, want anders hadden ze net als bij de andere ramen waar het nodig was een extra verdikking aan het frame gemaakt waardoor er alleszins alleen maar raam te zien zou zijn i.p.v. wat we nu zien, dikke lagen silicone en uitpuilende PU schuim om het gat toch maar te dichten. Maar dit zou allemaal opgelost zijn als de fabrikant van de ramen het raam zou komen repareren. Want hiervoor moet het gehele raam, de silicone en de PU schuim er terug uit en dus kunnen ze het dan wel terug netjes afwerken en het raam iets meer esthetisch verantwoord kunnen plaatsen, ook al zou het dan misschien niet helemaal waterpas komen te staan, als wij dit expliciet vragen zouden ze dat zeker doen. ( Het is nu vandaag een tweetal maanden geleden dat de klachtenoplosser van kwadro is langs geweest en ik heb nu vandaag eindelijk na veel mailen en bellen te horen gekregen dat ze het kapotte raam waarschijnlijk toch zo gaan kunnen bijwerken...dus NIET het ganse raam er uit halen om alles netjes te vervangen en terug te plaatsen op een deftige manier)Maar dit brengt mij dan naadloos bij het laatste probleem, de afwerking van de deuren en ramen met silicone en PU schuim.De plaasters vonden het niet nodig om te wachten met siliconiseren tot het PU schuim volledig was uitgezet OF om het overtollige PU schuim weg te snijden. Met dus als gevolg dat er langs alle kanten PU schuim zichtbaar is doorheen de semi transparante silicone, maar ook steken de pieken PU er op veel plaatsen gewoon door, dwars door de silicone. Dit kon volgens de klachtenoplosser wel eens gebeuren om dat PU schuim uitzet als je dit gespoten hebt....IEDEREEN dat een huis heeft verbouwd, of in de bouwsector werkt of dergelijke, weet dat PU schuim uitzet. Maar weet normaal ook dat dat geen uren duurt. Dus OF die professionele, die alle dagen met PU werken hebben er hun niets van aangetrokken en maar wat gedaan om zo snel mogelijk gedaan te hebben. OF ze waren gewoon te lui om even een breekmes te nemen en het overtollige schuim weg te snijden. Eén van de twee...Hiervan vind kwadro dat zij niet in de fout zijn, maar dit dus wel eens kan gebeuren bij het plaatsen van ramen...als het een vergetelheid zou zijn of zo vanwege de plaatsers, dan zou het niet bij elk van de ramen en deur zijn dat het mis loopt, maar dat is hier dus wel jammer genoeg het geval.Ik wou de voorgevel van mijn huis verbeteren, opwaarderen door er nieuwe ramen en deur in te laten plaatsen. Ik heb daarvoor ook wel een deftig bedrag betaald lijkt me, maar in plaats daarvan heb ik wel zeer mooi en degelijk materiaal gekregen, maar op zo zo'n slordige en respectloze manier geplaatst...Het is schandalig. En ik krijg minder en minder de indruk dat Kwadro daar ook maar iets aan wil doen. Bij het bezoek van van de klachtenoplosser had ik nog wel het idee dat het goed ging komen voor het grootste deel. Maar nu na twee maanden en dan het laatste telefoontje van hem niet meer. Ik hoop dat er daar nog verandering in kan komen. Het laatste, kleinste deel van de factuur heb ik uiteraard nog niet betaald, en zolang als alles niet in orde is zal dit ook niet gebeuren.Indien u meer uitleg wilt en misschien foto's als toelage, laat het mij dan zeker weten.Mvg...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform