Beste,Eind november kregen wij problemen met de internetverbinding van Proximus.De verbinding vertraagde voortdurend en/of viel uit. Streaming of thuiswerken werd onmogelijk. Ook de vaste telefoonlijn werkte niet.In die periode waren er op de rooilijn graafwerken aan de gang een eindje verderop in de straat. Het was niet duidelijk welke firma daar aan de gang was…Contacten met de helpdesk van Proximus: 4 maal contact gehad vanaf eind november tot eind december.Probleem is op eind december nog steeds niet opgelost.Details per contact met de helpdesk van Proximus:Contact 1: 31 novemberMen zegt mij dat er in de buurt inderdaad een storing is met een impact op onze lijn, herstelling is gepland op 5 december.Op 1 december volgt een sms van Proximus die dit bericht bevestigt.Na 5 december: internet nog steeds even traag, te traag om werkbaar te zijn.Contact 2: 12 decemberBij uitvoeren van hun speedtest op afstand detecteert Proximus een anomalie, er wordt een afspraak gemaakt, Proximus bevestigt de afspraak via sms:Op 19 december zal een technicus ter plaatse komen.16 december: Proximus stuurt een 2de sms om de afspraak op 19/12 te bevestigen18 december: Proximus stuurt een mail: volgens hun analyse kan de herstelling meteen op het netwerk gebeuren. Een uur later volgt nog een sms: omdat het probleem ook op andere plaatsen opduikt zal de technicus het voor de hele buurt aanpakken.Ter plaatse komen hoeft dus niet, volgens Proximus…Proximus annuleert de afspraak van 19 december!Contact 3: 22 decemberNa de veronderstelde/beloofde herstelling-op-afstand op 19 dec is het probleem nog steeds onveranderd.De persoon aan de lijn weet niets te vertellen over een uitgevoerde en/of geplande interventie, doet ettelijke testen (ook de vaste telefoonlijn werkt nog steeds niet), weer wordt een afspraak gemaakt en weer bevestigt Proximus die afspraak via sms en via mail:Op 28 december zal een technicus langs komen, en weer volgt hetzelfde scenario:26 december: Proximus stuurt een 2de sms om de afspraak op 28/12 te bevestigen27 december: Proximus stuurt exact dezelfde mail en sms als een week eerder!In de mail: volgens hun analyse kan de herstelling meteen op het netwerk gebeuren. In de sms: omdat het probleem ook op andere plaatsen opduikt zal de technicus het voor de hele buurt aanpakken.Proximus annuleert de afspraak van 28 december!28 december: e-mail Proximus:“technicus heeft een interventie gedaan en ging over tot herstelling op het netwerk”Whaw!Hier is niets veranderd, het internet blijft even traag en dus:Contact 4: 28 decemberNa de veronderstelde/beloofde herstelling-op-afstand is het probleem nog steeds onveranderd.De persoon aan de lijn zegt “de snelle versie op te laden, maar het kan tot 24 uur duren vooraleer die werkelijk actief is”.Voor de vaste lijn stelt zij voor een technicus langs te sturen die nakijkt of “alle verbindingen enz in orde zijn”. Dit in het kader van een “Happy house” service die elke klant 1 maal per jaar gratis kan aanvragen. De technicus zou zelf bellen om af te spreken.31 december (1 maand na begin van de problemen):Het internet is nog steeds even traag, een speedtest levert 1MB/sec op, of minder.Ivm de vaste lijn en “happy house”: de technicus heeft niet van zich laten horen, misschien belde hij naar de dode vaste lijn…?Slotsom: veel beloftes, geen resultaat, internet totaal onvoldoendeOnze vraag:1) graag ter plaatse komen en de zaak herstellen (is er iets gebeurd bij de straatwerken?)2) terugbetaling van de abonnementskosten over de volledige periode van het probleem tot volledig herstel ervan3) billijke vergoeding voor de geleden hinderScreenshots van mails en sms-en zijn ter beschikking