Terug

Slechte ervaring met thuisgeleverd plantgoed

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum

19/07/2023

De klachtBetreft ONLINE aankoop op 27/05 van een Albizia Julibrissin (perzische zijdeboom) (31,95) + 9 Echinops ritro (kogeldistels) met bezorging (39,95) op 03/06 aan de deur (in onze afwezigheid).Bij het uitpakken 's avonds op de dag van levering bleken al de kogeldistelplantjes in erbarmelijke staat: geplet, verbleekt en deels verdroogd. Ook bleek het boompje nog niet in blad wat ons toch wel verwonderde gezien het tijdstip (begin juni). Er waren slechts enkel een aantal zeer kleine knopjes zichtbaar. We besloten het boompje nog een kans te geven en hebben het meteen uitgeplant in een zeer grote, goed gedraineerde pot in de half schaduw. De distels plantten we in volle grond afgeschermd tegen de zon. Ondanks onze adequate zorgen (we durven toch wel zeggen behoorlijk wat van planten te kennen) zijn de distels verder verdroogd. Het boompje is niet in blad gekomen en intussen ook geheel verdroogd. Het lijkt ons dan ook dat het boompje zijn bladeren kwijt speelde bij het inpakken (waarvan een boom zich doorgaans niet herstelt). De kogeldistels hebben op hun beurt wellicht te lang gestapeld gestaan in een donkere transportruimte zonder water. Tussen de bestelling en de levering zaten 6 dagen.We schreven de klantendienst 3x aan per mail (met name op 14, 20, 26/06) telkenmale zonder antwoord. Er is overigens geen telefoonnummer waar naar men kan bellen! Op 17/07 stuurden we nogmaals een mail. Dit keer kregen we eindelijk antwoord. De klantendienst meldt ons droog is dat ze geen garantie geven op plantgoed. Allemaal goed en wel, maar dat betekent nog niet dat ze vrijgeleide hebben om de planten niet met de nodige zorg te behandelen bij transport. Op (haast) dood geleverde planten behoeft men geen garantie! Men kan er meteen nieuwe eisen bij levering! Alleen waren we op de dag van de levering niet thuis. En dat kan ons ook niet verweten worden, aangezien we pas op de dag zelf (om 9u per mail) op de hoogte gebracht werden van de levering, en dit zonder enige opgaaf van uur. We konden het geleverde plantgoed dan ook niet controleren en voelen ons dan ook verschalkt in ons recht om de geleverde goederen te controleren op hun deugdelijkheid.Bij het nagaan van de reviews op Trustpilot vind ik veel gelijkaardige klachten terug m.b.t. online bestellingen geleverd aan huis, naast veel ontevredenheid over de klantendienst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform