Terug

Slechte eerste ervaring

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. P.

Naar: Sunweb

11/09/2023

Vliegreis inclusief huurwagen geboekt. Geen voucher ontvangen voor de wagen. Sunweb onbereikbaar of onbehulpzaam via mail, chat, formulier en telefonisch. Ter plaatse veel tijd verloren met de wagen zelf te zoeken! Uiteindelijk de juiste dealer doorgebeld gekregen.Bij terugreis, brand in luchthaven. Zelf moeten bellen welke acties werden ondernomen voor de terugvlucht. Een halve dag vroeger moeten vertrekken voor een lange busrit naar de andere kant van het eiland.Klacht ingediend, maar telefonisch met de rug tegen de muur gezet door Sunweb. Ze vonden het heel vervelend maar we hebben zelf te weinig stappen ondernomen! De eerste dag en laatste dag van een reis beschouwen ze als reisdag, hiervoor kan geen compensatie gelden.

Berichten (3)

Sunweb

Naar: S. P.

11/09/2023

Beste Testaankoop,Bedankt voor uw email, helaas compenseren wij de klant niet ik zal u onderstaand uitleggen waarom.De klanten hebben van onze organisatie de reisbescheiden ontvangen , deze is de klant vergeten uit te printen, of het is de klant niet duidelijk geweest?Wij geven duidelijk aan de reisbescheiden uit te printen (zie bijlage pagina 1 ). We zijn een online reisorganisatie en men is zelf verantwoordelijk voor het uitprinten van de reisbescheiden.'‹Op de reisbescheiden staan ook duidelijk de nummers vermeld welke de klant kan bellen bij een calimiteit of nood. (Pagina 7 van de bijlage)Betreft het autohuurvoucher, is wegens waarschijnlijk een bug in ons systeem niet verstuurd, maar de reisleiding ter plaatse heet dit voor de klant opgelosten de klant heeft de auto kunnen ophalen bij het juiste autoverhuur adres. Dan wel met enige vertraging.Dat de klant vertraging heeft opgelopen is heel vervelend maar niet relevant om een vakantiedag te compenseren klanten zijn op schema geland om 19:30 uur in de avond. De klant legde uit dat ze nog graag boodschappen hadden willen doen, maar als je om deze tijd aankomt daar vlucht kan ook vertraging hebben is boodschappen doen geen garantie op dit tijdstip van aankomst.De heen en terug reis zijn inderdaad reisdagen, dat er brand was op Catania Airport is een calamiteit maar valt onder overmacht, wij hebben de terugreis voor de klanten aangepast naar een andere luchthaven, onderstaand een vermelding over vluchtwijzigingen die in onze voorwaarden staat vermeld:'‹VluchttijdenHoud er ook rekening mee dat vluchtgegevens altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Het kan voorkomen dat er kort voor jouw vertrek of zelfs tijdens jouw vakantie nog wijzigingen zijn in het vluchtschema. Ook hier kan Sunweb niet aansprakelijk voor worden gesteld.'‹Wij hebben alle klanten geimnformeerd dit is ook onze taak, wij doen dit op volgorde van vetrek, klanten Posse waren niet de enige klanten maar zij hebben zelf het initiatief genomen te gaan communiceren.  Ik betreur dat het niet naar wens van de klant is verlopen, maar helaas is er geen compensatie voor deze klacht. Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd en wens u een fijne zonnige dag.Met vriendelijke groet/ Kind regards,    Monique KaihatuCustomer Support+31(0)102802102    Visiting address  Bahialaan 2, Rotterdam,    The NetherlandsPostal address  PO Box 1439, 3000 BK Rotterdam,  The Netherlands      The information transmitted is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by persons or entities other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.     Please consider your environmental responsibility. Before printing this e-mail message ask yourself whether you really need a hard copy.'‹356510:2707188            356510:2707188

S. P.

Naar: Sunweb

02/10/2023

Goeiemorgendank voor uw standaard antwoord. Hier wordt echter niemand mee geholpen. U spreekt over een bug in het systeem rond de huur van een wagen. Het is vreemd dat ik de weken voordien nooit antwoord heb gekregen van u. Niet via een chat, niet via een contactformulier bij uw helpdesk, zelfs telefonisch heb ik nooit een duidelijk antwoord gekregen. Bij aankomst in de luchthaven was het nog niet duidelijk en heeft het veel te lang geduurd vooraleer iemand kon helpen. Hier is veel tijd (2u) en vakantievreugde verloren gegaan. Onze eerste avond is hierdoor gehypothekeerd. Alle mogelijkheden in de accommodatie waren gesloten, alle supermarkten waren gesloten (open tot +-20.30u). We hadden geen eten noch drinken voor avond/nacht.Voor de terugvlucht zou u alle klanten contacteren in een bepaalde volgorde. Jammer dat we dan 's avonds zelf gebeld hebben (18.40u) en het moesten te weten komen. Wanneer zou u ons contacteren? We hebben onze planning moeten herbekijken door het vroege vertrekuur, de lange busrit en het terugbrengen van de wagen naar een afgesloten luchthaven. Wat mochten we verwachten indien we tickets hadden geboekt voor een uitstap of zo? Onze terugvlucht was gepland om 20.05u, dus hadden de dag vrij tot 17.30u, maar zijn nu vertrokken richting luchthaven om 11.30u!Dit is geen gepaste manier van handelen en omgaan met mensen. We kennen het principe van online diensten, we maken hier al jaren van gebruik, maar het is de eerste maal bij u en het is ook de eerste maal dat we zo behandeld worden.Graag toch even opnieuw evalueren.Sven

Sunweb

Naar: S. P.

02/10/2023

Beste Testaankoop, Beste Sven, '‹ Nogmaals Bedankt voor uw email, helaas herzien wij deze klacht niet. Onderstaand wederom   de uiteleg.. De klanten hebben van onze organisatie de reisbescheiden ontvangen , deze is de klant vergeten uit te printen, of het is de klant niet duidelijk geweest? Wij geven duidelijk aan de reisbescheiden uit te printen (zie bijlage pagina 1 ). We zijn een online reisorganisatie en men is zelf verantwoordelijk voor het uitprinten van de reisbescheiden. '‹ Op de reisbescheiden staan ook duidelijk de nummers vermeld welke de klant kan bellen bij een calimiteit of nood. (Pagina 7 van de bijlage) Betreft het autohuurvoucher, is wegens waarschijnlijk een bug in ons systeem niet verstuurd, maar de reisleiding ter plaatse heet dit voor de klant opgelost en de klant heeft de auto kunnen ophalen bij het juiste autoverhuur adres. Dan wel met enige vertraging. Dat de klant vertraging heeft opgelopen is heel vervelend maar niet relevant om een vakantiedag te compenseren klanten zijn op schema geland om 19:30 uur in de avond. De klant legde uit dat ze nog graag boodschappen hadden willen doen, maar als je om deze tijd aankomt daar vlucht kan ook vertraging hebben is boodschappen doen geen garantie op dit tijdstip van aankomst. De heen en terug reis zijn inderdaad reisdagen, dat er brand was op Catania Airport is een calamiteit maar valt onder overmacht, wij hebben de terugreis voor de klanten aangepast naar een andere luchthaven, onderstaand een vermelding over vluchtwijzigingen die in onze voorwaarden staat vermeld: '‹Vluchttijden Houd er ook rekening mee dat vluchtgegevens altijd onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Het kan voorkomen dat er kort voor jouw vertrek of zelfs tijdens jouw vakantie nog wijzigingen zijn in het vluchtschema. Ook hier kan Sunweb niet aansprakelijk voor worden gesteld. '‹ Wij hebben alle klanten geimnformeerd dit is ook onze taak, wij doen dit op volgorde van vetrek, klanten Posse waren niet de enige klanten maar zij hebben zelf het initiatief genomen te gaan communiceren.   Ik betreur dat het niet naar wens van de klant is verlopen, maar helaas is er geen compensatie voor deze klacht. Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd en wens u een fijne zonnige dag. '‹ Met vriendelijke groet,   Monique   Customer Support Postbus 1439, 3000 BK Rotterdam t +31 (0)10 2802102 e  customersupport@sunweb.nl i  www.sunweb.nl '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ '‹ Op Ma, 2 Okt om 10:36 AM , Klachtenbox schreef:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform