Klacht
T. T.
Naar: de Keukenbouwer
Beste Keukenbouwer, mijn klacht werd reeds meermaals via mail uitgelegd, zo dus zijn de details jullie wel bekend. Het betreft een zeer slechte dienst na verkoop na gebrekkige installatie en aanhoudende problemen die zonder gevolg worden gelaten. De keuken werd vorig jaar besteld als zijnde bedoeld om in ons nieuwe aangekocht appartement de oude te vervangen. Voorheen hadden wij ook bij de Keukenbouwer besteld en waren wij wel tevreden! De keuken werd ondanks de vele en grote "bumps allong the road" eindelijk ter installatie gebracht begin mei. De installatie was voorzien om 2 dagen te duren, finaal na één dag was alles klaar. Anekdote, blijkbaar is het zo dat voor de installatie ook nog de keuken geleverd wordt, daar hadden wij niet op gerekend. Wij hadden parkeerverbod aangevraagd voor die 2 dagen, wat dus overbodig was, want de levering stond gepland de dag, dus vrijdag, ervoor. Al onze gemaakte kosten in de vuilbak wegens gebrekkige communicatie. Dan de problemen waarover het gaat: - De gaten voor de stopcontacten waren veel te groot, zelfs met de correcte afdekplaatjes zie je nog net de openingen van de gemaakte gaten. Ook zaten alle stekkers los en zijn deze moeilijk vast te schroeven. - De dampkap, doordat er een centrale afzuiging is vanuit het appartement moet de dampkap een aangepaste klep hebben. Dit was zo gemeld bij het plaatsbezoek én in de winkel. Bij levering werd al opgemerkt door de leverancier dat dit verkeerd was. De installatie werd verdergezet, vandaag hebben wij het probleem dat er voortdurende afzuiging hoorbaar is, stof wordt aangezogen en verlies van energie! - de dampkap zelf; bij het openschuiven valt de filter er uit, schade aan kookvuur op termijn niet te overzien. Zeker omdat het over een verhuur appartement gaat is het belangrijk dat alles goed vast zit. - De keukenbladen zijn oneffen op elkaar aangesloten, kleine opening tussen de twee, risico op vocht en vuilophoping maar ook schade op termijn. Deze problemen werden aangekaart en telefonisch werd ondersteuning gegeven. Zelf hebben wij nog de stekkers goed kunnen installeren maar de rest, zeker gezien wij voor meer dan 14.000 euro hebben betaald, willen wij door de Keukenbouwer laten herstellen, garantie en service moet er zijn! Er werd meermaals een afspraak gemaakt maar niet nageleefd. De laatste afspraak, tijdens onze vakantie werd zelfs niet afgebeld. De hele dag vrijhouden om dan finaal te horen dat hij door andere werken binnen de filialen niet aanwezig kan zijn en hij "ergens na het verlof" contact zal opnemen. We spreken dus over een wachttijd die ver voorbij de 4 maand na installatie zal gaan alvorens simpele problemen zijn opgelost. En dan nog spreken wij over het eerste bezoek om "eens te komen kijken" nog geen herstelling dus. Beste keukenbouwer, wij zijn als terugkerende klant zeer misnoegd en teleurgesteld, wij willen alleen maar dat de keuken die wij goed hebben betaald wordt voorzien en verwachten dat onze problemen niet als banaal worden beschouwd. Op dit moment verhuren wij het appartement en kunnen wij niet instaan voor o.a. mogelijke schade. Wij verwachten het volgende en zeer dringend: - een installatie van de juiste klep op de aansluiting van de dampkap. - Een nieuwe dampkap waarvan de filter niet los zit. - Ofwel de vervanging van de werkbladen, ofwel de nodige herstelling met levenslange garantie! Tot slot een tegemoetkoming die wij willen opeisen en wel voor de ongemakken die wij hebben geleden, de werken die wij achteraf zelf nog hebben moeten uitvoeren, eventueel zelfs de parkeerkosten. Maar bovenal een tegemoetkoming die terecht is doordat de kookplaat die initieel als inductie was voorzien, dus veel duurder was, niet werd geïnstalleerd. Deze is finaal vitrokeramisch geworden en veel goedkoper. Dat verschil werd nooit terugbetaald. In totaal lijkt mij een compensatie van 500.00 euro zeker geen overbodige eis. Op een keuken die finaal 14.533,42 euro heeft gekost! Wij willen dringend jullie aandacht vragen voor onze problematiek en verwachten dat voor het einde van de maand augustus al onze problemen van de baan zijn. Ik heb al vele mails verstuurd, vandaag is de maat vol.
Berichten (9)
de Keukenbouwer
Naar: T. T.
Beste,Ik geef intern hier alles door zodat we uw dossier snel kunnen oplossen. Sowieso zal een concreet antwoord wel even duren door het bouwverlof, daarna nemen we snel contact op met jullie. Met vriendelijke groetenTeam de Keukenbouwer Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: maandag 22 juli 2024 13:15Aan: INFO DE KEUKENBOUWER info@dekeukenbouwer.beOnderwerp: Slechte dienst na verkoopOPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr.
de Keukenbouwer
Naar: T. T.
Geachte, We hebben deze klacht in goede orde ontvangen, doch betwisten wij gedeeltelijk de inhoud ervan.We wensen ons alvast te excuseren voor de lange wachttijd alvorens een nieuwe afspraak ingepland kon worden. Onze werfleider contacteerde ondertussen gisteren, na terugkomst uit jaarlijks verlof, de klanten en er werd een afspraak ingepland op 08/08/2024.Tijdens dit bezoek zullen we nakijken of we die klep kunnen plaatsen.We zullen het volgende ook bekijken ter plaatse, nadien zullen wij dan via het verslag terugkoppelen aan de klant welke interventies zullen gedaan worden/ nodig zijn.Nakijken van de filter van de dampkap, indien zou blijken dat wij een interventie dienen aan te vragen bij de fabrikant laten wij dit zeker niet na. De kosteloze vervanging van de dampkap is niet aan de orde.De oneffenheid op de werkbladen, aan de verbinding tussen de twee werkbladen, zullen eveneens nagekeken worden.Het spreekt voor zich dat wij eerst willen dat de keuken afgewerkt wordt vooraleer kan gesproken worden over een eventuele tegemoetkoming. De kookplaat die de klant op dit ogenblik heeft is de kookplaat die werd gekozen, ondertekend op de laatste wijzigingsbon, er is dus geen sprake van een prijsverschil, wat dit punt betreft zullen wij dan ook geen verder gevolg geven.Een keukenmontage wordt steevast gepland op 2 dagen, de levering gebeurd steeds voordien, wij hanteren een provisoire tijdspanne, als blijkt dat de montage sneller kan afgerond worden dan kunnen wij dat alleen als positief ervaren. Hopend alle partijen voldoende geïnformeerd te hebben, verwachten wij eersaags het verslag van onze werfleider, waarna we opnieuw contact opnemen met de klant,Metvriendelijkegroeten,Sofie WillemsCommercieel assistent manager.Van: INFO DE KEUKENBOUWER info@dekeukenbouwer.be Verzonden: maandag 22 juli 2024 14:04Aan: klachten@test-aankoop.beCC: Jelle BAUDONCK [DE KEUKENBOUWER] jelle.baudonck@dekeukenbouwer.be; Kurt LIEPHOUT kurt.liephout@dekeukenbouwer.be; Sofie WILLEMS [DE KEUKENBOUWER] sofie.willems@dekeukenbouwer.beOnderwerp: RE: Slechte dienst na verkoopBeste,Ik geef intern hier alles door zodat we uw dossier snel kunnen oplossen. Sowieso zal een concreet antwoord wel even duren door het bouwverlof, daarna nemen we snel contact op met jullie. Met vriendelijke groetenTeam de Keukenbouwer Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: maandag 22 juli 2024 13:15Aan: INFO DE KEUKENBOUWER info@dekeukenbouwer.beOnderwerp: Slechte dienst na verkoopOPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr.
T. T.
Naar: de Keukenbouwer
Beste, Ik dank u voor het bericht en kan inderdaad bevestigen dat jullie gisteren terug contact hebben genomen. Ik ben echter helemaal niet akkoord met enkele stellingen en zaken die u aankaart en wel om volgende redenen: - De dampkap, hiervan zit de filter los en bij uitschuiven valt deze zeer vaak naar beneden. Verder meer zitten de knoppen langs de zijkant schots en scheef. Deze dampkap werd ons aanbevolen op basis van onze verwachtingen. Wij waren niet merkgebonden noch budgetair gebonden aan het maken van de keuze voor deze dampkap. Onze indruk is dat het hier gaat over een refurbished / tweedehands model dit door de schamele werking van alles. - De Kookplaat, daar slaat u helemaal de bal mis, ik en uw collega (sasha?) kunnen getuigen dat er in de eerste plaats een inductiekookplaat werd voorgesteld, dit leek voor haar het beste zeker omdat het over verhuur gaat en dit de veiligheid ten goede komt. Wij lieten verstaan dat wij onze kookpotten al hadden gekocht en niet wisten of dit ging werken op de kookplaat die ze had voorgesteld. Dat weekend gingen we testen en moesten we nog een what's app zenden naar die persoon om te laten weten of het ging of niet. mocht het niet lukken dan ging ze een andere plaat bestellen en het verschil laten verwerken. Zo gezegd, zo gedaan, echter is er na ondertekening van de offerte geen aanpassing meer gebeurd en hebben wij het bedrag betaald wat initieel op de offerte stond. Wij betaalden dat bedrag, waarom omdat wij geen vertraging wensten met de levering. Er is toen wél gezegd dat er een verrekening ging gebeuren, wat nooit is uitgevoerd. Ik kan zeer goed begrijpen dat men nu eerst de situatie wil gaan bekijken echter verwacht ik wel enige vorm van compensatie en gehoor van onze klachten. Mevr. Willems is een nieuw persoon in dit dossier, ik vermoed de 5e die al met ons bezig is en heeft weinig voorkennis. één ding wil ik melden, wij betaalden tot bijna 15.000 euro voor deze keuken en willen dat deze piekfijn in orde is en verder meer willen wij volhouden aan de juiste compensatie. Ter verduidelijking, voor de zoveelste maal, hierbij de problemen die wij hebben ervaren los van de vandaag nog aanwezige mankementen. - 2023: Keuken besteld, voorschot meteen betaald, op dat moment waren wij nog geen eigenaar van het app. gemeld dat de akte op 19 feb. ging worden getekend. Zo meegedeeld aan de collega van de showroom. - Oktober tot februari; 4 telefoongesprekken die meldden dat ze de week erop gingen langskomen om alles op te meten; Geen communicatie dus intern (kan gebeuren) - februari, akte getekend, meerdere malen contact gelegd met Keukenbouw om verder af te spreken maar de persoon die ons dossier behandelde was blijkbaar niet meer werkzaam. Alles liep vertraging op. - April, finaal alles kunnen afwerken en bestellen, dampkap-verhaal werd al uitgelegd. Wat bleek, men ging ook ons nog contacteren met voorstellen voor nieuwe stoelen aan de bar. Meerdere malen gevraagd voor offerte maar niets gekregen. - opmeten van de keuken, was gepland en goed verlopen, ware het niet dat er daar ook geen was rekening gehouden met de gevraagde technische vereisten voor de dampkap. Nochtans was de keuken al volledig afgebroken. - Installatiedatum keuken werd vastgelegd in mei, 2 dagen waren te voorzien. Parkeerverbod werd door ons aangevraagd en betaald. Wat bleek, de levering van de keuken ging de dag voor de installatie gebeuren, de vrijdag dus. Groot probleem want 1. wij wisten dat niet, 2. parkeerverbod was niet in orde, 3. ons appartement was niet bereikbaar door het WK hardlopen. Finaal is dit gelukt mede dankzij de leverancier zelf die de levering heel vroeg heeft laten gebeuren. Verre van ideaal voor ons want terug een extra dag vakantie te nemen en dat aansluitend op verlof dat al was ingepland. - Levering keuken, hier werd toen al gemeld de dampkap niet conform was. leverancier ziet dat blijkbaar wel meteen. - Installatie is vlot gegaan, we zijn echter wel zelf nog achter materiaal moeten rijden zoals Flexibel voor het aansluiten van de dampkap. Niet dat het een grote kost is maar de overschot werd wel mooi meegenomen door de technieker. Dit was in mijn ogen niet voor ons om te betalen noch te voorzien. - Stopcontacten, de gemaakte gaten waren veel te groot, er waren ook geen inbouwdoosjes voorzien waardoor de schakelaars vandaag nog opening vertonen rondom rond. Niet professioneel. Dit probleem hebben wij zélf opgelost zonder hiervoor kosten in rekening te brengen . - Begin Juli, afspraak al lange tijd gemaakt om te komen kijken naar de keuken en de problemen die we hadden aangekaart op te lossen. De gehele dag, in onze vakantie, vrijgehouden, de technieker kwam niet opdagen. Geen belletje, geen bericht, niets! Na contact bleek dat de technieker opgeroepen was om de toonzaal in orde te maken. hij was vergeten te bellen. Prioriteiten!?? - Vandaag, 6/08 is ons appartement al meerdere malen verhuurd en noteren wij 2 klachten van de dampkap; storend lawaai en lijkt alsof deze altijd aanstaat. Kuisen is ook een ramp want al het stof wordt voortdurend aangezogen door de dampkap. - Het werkblad is oneffen. - Onder het kookvuur steekt een rubber uit die slordige afwerking weergeeft. Ik denk dat wij vandaag wél reden hebben van klagen en dat keukenbouwer niet kan zeggen dat het een feilloos parcours heeft gelopen. De kosten die wij gemaakt hebben zijn nooit in rekening gebracht tot vandaag. Onze verwachting is heel eenvoudig: - dampkap die wij willen, stil en niet een gamel geval dat elk moment uit elkaar kan vallen. - Klep op de afvoer die werkende is - Afgewerkt en gelijk werkblad Als de dampkap blijft zoals deze vandaag is dan verwacht ik de nodige compensatie voor het gemaakte leed en kosten, het bedrag is bekend. Als een nieuwe kan gestoken worden dan is dat voldoende om alles van compensaties te laten vervallen. Geen onredelijke vraag lijkt mij. We zijn meer dan 3 maanden na installatie en nog is er niets opgelost. Mvg, Thomas Torrekens
de Keukenbouwer
Naar: T. T.
Geachte,We hebben vernomen van onze werfleider dat de keuken afgewerkt werd op 08/08/2024.Alle openstaande punten werden hierbij aangepakt en opgelost. Er waren geen andere openstaande punten meer volgens ik heb doorgekregen van onze werfleider.Verdere tussenkomst blijkt hier niet nodig te zijn, we sluiten deze klacht dan ook af.Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,Metvriendelijkegroeten,Sofie WillemsCommercieel assistent manager.Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: dinsdag 6 augustus 2024 13:15Aan: INFO DE KEUKENBOUWER info@dekeukenbouwer.beOnderwerp: Nieuw bericht van THOMAS TOPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr.
T. T.
Naar: de Keukenbouwer
Beste Mevr. Willems, het verbaast mij te horen dat alle problemen zijn opgelost als tijdens het bezoek van uw technieker enkel de klep op de dampkap werd geplaatst. Alle andere zaken zijn bekeken maar zeker niet opgelost. Uw hoofdtechnieker erkende bovendien alle andere problemen en ging nog via jullie terugkoppelen. Wij waren dus in afwachting van jullie antwoord over hoe wij deze andere zaken gingen aanpakken, zeker niet te horen dat alles is opgelost. De problemen die dus nog niet zijn opgelost: - Loszittende filter in de dampkap die er kan uitvallen bij openschuiven van de dampkap. NIET HERSTELD - Knopjes aan de rechterkant zitten schuin en los NIET HERSTELD - Het werkblad is niet 100% aangesloten, erkend door jullie technieker en gemeld dat dit geen gevaar vormt. Desalniettemin willen wij op papier levenslange garantie dat dit werkblad niet gaat ophogen, verder openbarsten schade gaat vertonen. Geen garantie = nieuw blad dat wél aansluit. Verder meer wens ik vast te houden aan de schadevergoeding en wel voor volgende reden: - Kookvuur is nooit in prijs aangepast - Levering op andere datum dan aangegeven, extra kosten die wij moesten maken, nooit vergoed. - Flexibel voor de aansluiting van de dampkap hebben wij zelf moeten gaan kopen in de Gamma, dit zou toch onderdeel moeten vormen van de installatie, bovendien is de overschot meegenomen door jullie technieker zonder ons akkoord. - Betalingscondities zijn door ons strikt opgevolgd geweest, 100% werd vooraf betaald echter was er op dat moment geen zekerheid dat alles tiptop ging zijn. Vertrouwen is dus geschaad. - De vele problemen onderweg in communicatie en andere contactpersonen maar vooral de dienst na verkoop die niet goed was; - Gemaakte afspraak niet nagekomen en met flauw excuus weggewimpeld. Dag verlof opgeofferd voor niets. - Na meermaals aandringen tot herstel werden wij aan het lijntje gehouden en moesten wij wachten tot na het verlof. Wie kan/mag bepalen dat onze problemen kunnen wachten? Onze betaling kon niet wachten? - 8/8 pas 1 probleem opgelost, vandaag nog andere problemen en nu dit bericht.. Laat ons het lijstje maar aanvullen. Tot slot hebben wij al 2 klachten / opmerkingen gehad van huurders die melden dat het storend was dat de dampkap lawaai bleef maken. Slecht voor de reputatie van onze verhuur. Dat allemaal en de in mijn ogen neerbuigende houding over hoe er met deze klacht werd omgegaan laten ons vasthouden aan een compensatie van 500 euro. Samengevat: - filter zit los en moet vastzitten zoals het hoort of nieuwe dampkap - nieuw werkblad of levenslange garantie - Compensatie voor de overlast. Beste Mevr. Willems, ons geld was goed genoeg om een afgewerkte keuken te krijgen, het is dan ook niet teveel gevraagd dat wij dan ook onze perfecte keuken willen. Wij gaan met niets minder akkoord. Met vriendelijke groeten, Thomas Torrekens
de Keukenbouwer
Naar: T. T.
Beste, Ik kom nog eens terug op uw opmerkingen in uw onderstaande aanvulling.Voor de filter en de knoppen zullen wij een interventie aanvragen bij Electrolux. Zij dienen dit na te kijken en U een oplossing aanreiken. De klep werd door ons werfleider geplaatst, na deze plaatsing ondervonden de aanwezigen al een verschil. In een appartement met een centrale afzuiging zal je dat steeds ondervinden, we kunnen dit niet volledig verhelpen.Onze werkbladen worden steeds zo gemonteerd en de montage bij u valt ook binnen die marge. We garanderen u dat indien er zich iets zou voordoen aan de verbindingen op het werkblad, wij daarin onze verantwoordelijkheid zullen opnemen. Wij dienen geen prijsverschil te verrekenen op de kookplaat, de verrekening daarvan werd gedaan op het ogenblik dat die wijzigings bon werd ondertekend. Alle aanpassingen en prijswijzigingen worden daarin verrekend.Ik begrijp dat het vervelend is dat die parkeerborden dienden geplaatst te worden, er werd een mail gestuurd en een voice mail bericht achtergelaten door mijn collega’s van de planning, met de data dat de keuken zou geleverd en geplaatst worden. Een levering en plaatsing wordt nooit op dezelfde dag ingepland. Alle voorbereidende werken nodig voor de plaatsing van de keuken zijn steeds ten laste van de klant, zo werd u een mail bezorgd na de levering van de keuken dat er een aantal zaken niet in orde waren betreffende technieken enzo.Het klopt dat het lang geduurd heeft vooraleer onze werfleider is langsgekomen, ik heb me daarvoor al geëxcuseerd. Dit had vlotter kunnen opgevolgd worden.Omdat wij van mening zijn dat alle andere punten werden aangepakt en opgelost zullen wij niet overgaan tot het compenseren van 500 euro. We willen wel vanuit commerciële overwegingen en voor de ongemakken die u ondervond, een 8-delig kookpottenset van Berghoff twv 300 euro aanbieden.Indien u hier mee akkoord kan gaan doen wij het nodige om deze spoedig bij u te laten bezorgen. Metvriendelijkegroeten,Sofie WillemsCommercieel assistent manager.Van: INFO DE KEUKENBOUWER info@dekeukenbouwer.be Verzonden: woensdag 21 augustus 2024 9:07Aan: Sofie WILLEMS sofie.willems@dsmkeukens.beOnderwerp: FW: Nieuw bericht van THOMAS TDag SofieZie onderstaande. Behandel jij dit?Metvriendelijkegroeten,LaureVANDEWALLEOfficemanagementassistentVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: dinsdag 20 augustus 2024 17:45Aan: INFO DE KEUKENBOUWER info@dekeukenbouwer.beOnderwerp: Nieuw bericht van THOMAS TOPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr.
T. T.
Naar: de Keukenbouwer
In navolging van ons probleem kan ik melden dat wij nu vrijdag iemand van zanussi op bezoek zullen krijgen om het probleem na te kijken. Dit wil zeggen dat wij terug een dag vakantie moeten nemen en afreizen naar Oostende om deze persoon binnen te laten, ook weten wij niet welk uur, welk moment op de dag hij zal aankomen. Dit benadruk ik ook nog eens gezien wij terug een opoffering én investering moeten doen om dit probleem op te lossen (vakantiedagen, benzine, tijd, ..). Hiermee doel ik op één oplossing die nog mogelijk is na deze interventie en dat is de gepaste vergoeding voor ons leed.` U spreekt over pottenset, sorry maar daar heb ik niets mee, ik heb potten en pannen, ik heb enkel maar baat bij de juiste financiële compensatie voor de tijd, energie en vooral de gemaakte kosten te recupereren. Ik blijf bij de 500 euro die eigenlijk als je het allemaal goed bekijkt niet overdreven is. Verder meer verwacht ik nog een garantie vanuit Keukenbouwer hoofdzetel, op officieel document, dat zij garanderen dat het werkblad nooit schade zal kunnen vertonen ter hoogte van de naad die de twee bladen aansluit. Indien toch schade zal keukenbouwer de werkbladen, en te maken kosten, zelf gaan betalen. Kan Keukenbouwer dergelijke garantie niet bieden dan willen wij een nieuw werkblad. Indien nodig kan een onafhankelijk expert komen kijken naar de installatie echter zullen wij deze kosten ook niet dragen. Wij zijn van mening dat wij niet onze droomkeuken hebben hoewel we netjes en correct hebben betaald. Tijd dat wij dit probleem achter ons laten. Dank om mij de garantie te bezorgen en de terugbetaling in cash op onze rekening te voorzien met een bijpassende credit nota. Met vriendelijke groeten, Thomas Torrekens
de Keukenbouwer
Naar: T. T.
Beste, We hebben onderstaande mail ontvangen.Zoals eerder aangehaald gaan wij niet over tot het terugstorten van 500 euro. We betreuren het dat u ons gedane voorstel niet kan aanvaarden.Een e-mail is even rechtsgeldig en staat in mijn voorgaande mail zoals hieronder, indien u wenst mag u steeds een onafhankelijk expert aanstellen op uw initiatief. De kosten zullen evenmin door De Keukenbouwer gedragen worden.Onze werkbladen worden steeds zo gemonteerd en de montage bij u valt ook binnen die marge. We garanderen u dat indien er zich iets zou voordoen aan de verbindingen op het werkblad, wij daarin onze verantwoordelijkheid zullen opnemen. Wij vinden het uitermate jammer dat u steeds op deze manier wenst te communiceren. We sluiten dit dossier evengoed af, vanzelfsprekend niet op de manier waarop wij wensen.Met de meeste hoogachting,SofieVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: maandag 9 september 2024 13:00Aan: INFO DE KEUKENBOUWER info@dekeukenbouwer.beOnderwerp: Nieuw bericht van THOMAS TOPGELET:Deze e-mail is afkomstig van buiten de organisatie. Klik niet op links en open geen bijlagen tenzij u de afzender herkent en weet dat de inhoud veilig is. ATTENTION:Cet e-mail provient de l'extérieur de l'organisation. Ne cliquez pas sur les liens et n'ouvrez pas les pièces jointes si vous ne reconnaissez pas l'expéditeur et ne savez pas si le contenu est sûr.
T. T.
Naar: de Keukenbouwer
UPDATE na interventie AEG 13-09-2024 ter plaatse in appartement Zoals dus afgesproken met AEG was vandaag het nazicht van de dampkap. Waar we dachten dat het verhaal ging eindigen is terug een nieuw element aan het licht gekomen. De soap gaat verder. De dampkap die geïnstalleerd werd is een model dat NIET op een centraal afzuigsysteem mag geïnstalleerd worden, zo bevestigde de technieker. De dampkap mag niet over een motor bevatten en dient zijn kracht te halen van de afzuiging zelf. Dit moest opgemerkt geweest zijn tijdens de technische visite. (ik verwijs naar voorgaande berichten waar leverancier dit ook bevestigde) N.B. ik benadruk dat de keuken al volledig was afgebroken tijdens het opmeten van de keuken, de afzuiging was duidelijk zichtbaar én hoorbaar! Men had een blancoblad om de keuken te ontwerpen. Dat gezegd heeft de technieker vervolgens gekeken naar de dampkap zelf en wat merkt hij op dat de geplaatste klep door de hoofdtechnieker Kurt, na meermaals onze klacht over voortdurend lawaai en voelbare afzuiging, de FOUTE KLEP is. De klep is een mechanische klep die enkel maar gestart kan worden bij het aanzetten van de voeding, bij het wegvallen van de voeding valt deze klep dicht. M.a.w. staat deze klep voortdurend open en is het probleem niet opgelost. We hebben dit kunnen testen door de schakelaar af te zetten van de multistekker die in de achterwand van de kast werd voorzien door mijzelf. Daar waar keukenbouwer dus meldde dat de klacht en het probleem opgelost waren is dat niet het geval. Om in dergelijke situatie een oplossing te hebben zijn er 3 mogelijkheden zo bevestigd AEG: 1. ANDERE dampkap, alle problemen zijn opgelost 2. Mechanische klep met debietmeter die automatisch opstart bij het opstarten van de dampkap 3. De huidige klep aansluiten op het aan/uit systeem van de dampkap, technisch mogelijk maar uiterst moeilijk. Daarnaast is het zo dat de klep die nu gebruikt wordt voortdurend stroom gebruikt doordat deze openstaat. De kosten/problemen van deze oplossing: - verhoogd energieverbruik - verlies van warmte en energie langs de dampkap - stof en vervuiling van de filters en werkoppervlak. Verder meer wist de technieker te melden dat de filter effectief te los zit, hiervoor is een nieuwe besteld. Onzeker of hiermee alles opgelost is. Hij erkende meermaals te moeten worden op pad gestuurd voor het vervangen van kookvuren doordat deze filters op de kookvuren vallen. Wat de "scheve" knoppen betreft, eveneens erkend door de technieker, doch niets aan te doen. Dit is zo gemaakt in het fabriek. M.a.w. heb ik vandaag een dag verloren voor niets, is het probleem nog altijd aanwezig en is onze frustratie alleen maar gegroeid! Ik benadruk hierbij dat wij niet merk noch budgetair gebonden waren aan de keuze van de dampkap. Deze is ons voorgesteld door Keukenbouwer. Hadden we geweten wat er ging gebeuren hadden we resoluut voor een andere gekozen. Beste Keukenbouwer, genoeg! wij vragen per direct de vervanging van deze dampkap en de nodige compensatie. Dit is al de 3e dag verlof die wij moeten spenderen aan deze keuken/dampkap, dit is voor ons op én af 2,5 uur rijden! Wie betaald deze kosten? Verder meer willen wij dat we eindelijk kunnen genieten van deze keuken zonder zorgen en angsten dat huurders bij het koken een filter in hun kookpotten zien vallen of rook verspreid zien worden doorheen het appartement. Het is niet de eerste maal dat het brandalarm afgaat wanneer we een paar potten op het vuur hebben. N.B. Brandveilig is de installatie ook niet want bij brand krijgt het vuur een voortdurende toestroom van zuurstof door het openstaan van de klep. Dit dossier was eenzijdig afgesloten, ik heb intussen met Peter van Keukenbouwer S.M.Latem gesproken, deze zal het dossier ook mee opvolgen, ik verwacht voor het einde van de maand mijn compensatie en nieuwe dampkap. Ik heb intussen de juridische dienst van Testaankoop aangesproken en zal een ingebrekestelling per aangetekend schrijven versturen. Stop met deze situatie te minimaliseren en kom met een oplossing die ons probleem voor eens en altijd oplost. U kan gratis keukens weggeven via de radio, dan kan er zeker een korting en nieuwe dampkap aan af. Met vriendelijke groeten, Thomas Torrekens ZIE BIJLAGE verslag AEG
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten