Terug

Slechte behandeling door BMW Road Assist

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: BMW

13/04/2021

Beste,Op 4/12/2020 vertrok ik zoals elke morgen naar mijn werk (Provinciaal Technisch Instituut, Campus W&G, Condédreef 10, 8500 Kortrijk). Ik gebruikte de bedrijfswagen van mijn man, omdat hij vanwege corona aan het telewerken was. Dit is een BMW 4 Gran Coupé. Ik hoorde al snel dat de wagen een raar 'slepend' geluid maakte en precies 'schokte' bij het remmen. Na 2 lesuren moest ik mij met de wagen naar de andere campus van de school (Karel De Goedelaan 5, Kortrijk) verplaatsen, een tweetal kilometer verderop. Ik merkte bij het vertrekken dat de wagen niet goed meer kon sturen, dat het slepende geluid erger werd en ik voelde me m.a.w. echt niet veilig. Ik belde BMW Road Assist. De telefoniste vroeg me wat het probleem was. Ik legde alles uit. Als antwoord kreeg ik dat de techniekers het veel te druk hadden voor zoiets, en dat ik maar naar de dichtstbijzijnde BMWdealer moest rijden om te bekijken wat er aan de hand was. Dit betekende toch weer enkele kilometers op de openbare weg rijden. Ik kroop terug in de wagen en reed toch naar de andere campus van de school, met een totaal onveilig gevoel. Ik kwam aan op de parking van de school, probeerde te parkeren, maar kon plots niet meer voor- of achteruit. Ik sprak iemand van de technische dienst van de school aan. Die keek onder de wagen en zag dat de stuurstang vooraan rechts gewoon afgebroken was en op de grond sleepte. Ik was met andere woorden die dag al even aan het rondrijden met een levensgevaarlijk gebrek aan de auto. BMW Road Assist maande me daarenboven nog aan om nog wat verder op de openbare weg te rijden naar de BMWdealer. Uiteindelijk stond ik in panne op de parking van de school en blokkeerde ik de toegangs- en uitgangsweg van de school. Ik belde opnieuw naar BMW Road Assist en plots konden ze toch snel een pechverhelper sturen. Na enkele uren te wachten kwam iemand van VAB pechverhelping. Ook die man zei dat dit een levensgevaarlijke situatie was en dat ik zo zeker niet meer mocht verder gereden hebben. Hij zei dat dit de eerste keer door BMW Road Assist zeer slecht ingeschat was en zeer slecht behandeld was, dat dit toch echt niet zou mogen voor zo'n premium-merk.Ik wou dit toch eens melden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform