Terug

Slecht herstelbeleid

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: FNAC BELGIUM

15/01/2020

Beste,Enkele weken geleden was de scherm van mijn computer door een ongelukkig incident gebroken. Gezien ik diezelfde week twee deadlines had was ik vrij gestresseerd. Niet goed wetende wat ik moest doen ben ik naar de Fnac Gent aan de Veldstraat gegaan en raad gevraagd aan de hersteldienst. De man achter de balie adviseerde mij de computer via Fnac op te sturen voor herstelling naar de fabrikant (Lenovo). Hij verklaarde dat dit de enigste manier was om hem te repareren, maar kon me wel niet zeggen wat de totale herstelkost zou zijn (zelf geen ruime schatting). Voor jullie hem opsturen vragen jullie echter een voorschot van 135 euro voor de kostenraming. Dit voorschot is al een gedeeltelijke dekking van de totale kosten als ik akkoord zou gaan met de herstelling. Als ik niet akkoord zou gaan dan kon ik de helft van het voorschotbedrag terug krijgen om een nieuwe laptop te kopen. Wegens een zogezegd gebrek aan alternatief en stresserende omstandigheden ben ik akkoord gegaan. Twee weken later kreeg ik een bericht dat de totale herstelkost 880 euro bedroeg (waarvan 133 euro arbeidskost en 738 (!) euro onderdelen), wat meer is dan de aankoopprijs van mijn laptop twee jaar geleden (800 euro). Uiteraard heb ik dit geweigerd, met het idee dat ik de helft van het voorschot zou terugkrijgen als cadeaubon. Achteraf bleek het geen cadeaubon te zijn maar gewoon een factuur waar ik alleen binnen de maand een nieuwe laptop mee kan kopen. Drie weken na hem binnengebracht te hebben, ben ik mijn onherstelde computer terug gaan halen en heb ik gebeld naar een zelfstandige in Gent. Die hebben hem op één week gerepareerd voor 200 euro, zonder voorschot of iets of anders. Nu ben ik wel 135 euro kwijt aan iets wat mij eigenlijk alleen tijd gekost heeft. Ik snap dat een kostenraming niet altijd gratis kan zijn, maar 135 euro vind ik meer dan een overdreven bedrag. Zeer teleurgesteld dat de hersteldienst geen enkel alternatief voorstelde aan een (op dat moment gestresseerde en arme) student. Ik vind dit een winkel zoals Fnac - met een nochtans 'chiquer' imago dan goedkopere consorten zoals Mediamarkt - onwaardig. Dit doet mij twijfelen om ooit nog een voet binnen te zetten in Fnac Gent. Zelf als jullie mij niet kunnen helpen vraag ik toch om jullie herstelbeleid te herzien om in de toekomst ontevreden klanten te vermijden. Vriendelijke groeten, Luka De Brabander

Berichten (1)

FNAC BELGIUM

Naar: L. D.

12/02/2020

Hallo, FNAC is gehouden om reparaties te laten uitvoeren op de voorgeschreven manier door de leverancier. We zijn ermee akkoord dat de geraamde kosten boven de verwachtingen zijn van de klant - en boven de initiele aankoopprijs.Om voor alle partijen in goede verstandhouding af te sluiten, stel ik voor om het bedrag voor het bestek volledig te laten vervallen. Kan u LUKA DE BRABANDER op de hoogte brengen van deze beslissing. Gelieve deze mail te gebruiken als bewijs om het bedrag terug te krijgen.Met vriendelijke groeten,Erwin GeyskensDirecteur Fnac GENTVeldstraat 47 B9000 GentPhone 32 (0) 471 71 26 95www.fnac.beVan: CallCenter Fnac callcenter@be.fnac.comVerzonden: woensdag 12 februari 2020 12:01Aan: DL-FNACBE-FNACGENT fnacgent@be.fnac.comOnderwerp: FW: Klacht: Slecht herstelbeleid (CPTBE00804785-73) [3798621:1452575]BesteKunnen jullie onderstaande klacht bekijken aub met betrekking tot een bezoek/reparatie via Fnac gent .Mvg,JohanFnac.beTel 02 700 91 91Openingsuren klantendienst: ma-vr: 9 u. - 17 u.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform