Terug

Slecht afgewerkte keuken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: DSM Keukens

29/06/2023

Ik bestelde een keuken via DSM keukens en deze werd geplaatst op 30/03 werd ook de steen geplaatst.Na een heel resem aan e-mails, telefoon gesprekken en zelfs het bezoek van DSM en de steenkapper on site blijven wij wachten op een oplossing. Onze communicatie richting DSM is bezig sinds april.Volgende zaken zijn niet ok en volgens ons niet volgens afspraak:1. Kleurhangkast verschilt zeer sterk van de steenkleur eischaalwit t.o.v. wit. Dit was niet zichtbaar op de besproken tekeningen.Wij waren op de hoogte dat de steen wat van kleur kon verschillen, maar dat de kasten niet volledig de kleur hebben zoals we afgesproken hebben vinden we wat minder natuurlijk. Deze komt ook niet overeen met de kleur van de draagstructuur (waar de steen op ligt). De muur boven de kasten is bijvoorbeeld ook echt wit.2. Bij het plaatsen van de steen, hebben ze moeten slijpen in onze muur, waarbij we deze opnieuw hebben moeten herstellen (groot stuk afgebroken)3. De steen werd niet goed geplaatst. Deze werd schuin en veel te ver van de muur afgesneden. Als commentaar horen we dat dit een gedeelde verantwoordelijk is, waarbij voor mij een keuken op maat een keuken op maat is. Er is afgemeten dus dit had voorzien moeten worden dat de muur an sich niet 100% recht is. nu zitten we met 1cm kit en meer en is de draagstructuur onder de steen ook zeer ver van de muur gezet.4. De hangkasten hangen niet recht, waarbij delen van de draagstructuur uitsteken. En sommige zaken er gewoon vlug op geplakt zijn. Hier wordt ook aangehaald dat dit normaal is, wat voor mij niet aanvaardbaar is. In dat geval moet er gekozen worden voor langere deuren zodat dit niet zichtbaar is.5. Schade aan de onderkant van de hangkasten.6. Het extra stopcontact, naast deze voor de quooker (om eventueel uit te breiden met de Cube) werd niet geplaatst.7. Hangkasten hangen niet recht8. In de kast werd er plots een schuine plank gestoken die 40% van de kast in neemt, de reden voor ons is onduidelijk en de manier waarop deze werd gestoken is ook zeer amateuristisch.Daar wij nu al maanden aan het wachten zijn kunnen wij de rest van de muren niet verder afwerken.

Berichten (1)

DSM Keukens

Naar: M. D.

04/07/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform