Terug

slachtoffer fraude, via phishing mail via vinted mail

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. N.

Naar: VINTED

01/04/2023

Beste, vorige week opende ik mijn Vinted-account om voor het eerste een kledingstukken te verkopen via uw app. Ik volgde alle stappen zoals gevraagd. Een kwartier na het online zetten van m'n kledingsstuk, krijg ik een bericht van een persoon genaamd marianne.letullier met de mededeling dat ze mijn jas wilde kopen, maar daarvoor had ze mijn emailadres nodig die ik om een of andere reden niet terug vond op mijn account, dus ik stuurde het via chat op Vinted naar haar door. Waarop ze antwoordde met een screenshot Betaling gedaan! Er is een email naar de verkoper gestuurd waarin de aankoop wordt bevestigd. De verkoper moet vanuit de e-mail naar de Vinted-betaalpagina gaan en de gegevens op de Vinted-betaalpagina bevestigen om geld voor de verkoop en informatie over de levering te ontvangen in de mail die ik van Vinted ontvangen had stond dat mijn product verkocht is en ik enkel nog mijn bankrekening moet verifiëren om het geld over te maken. Ik klik op de link van de mail, ik kom op de website van Vinted terecht waar mijn product als verkocht staat + naam en adres naar waar ik het pakje moet versturen + een knop om de betaling over te maken op mijn rekening. Ik klik op deze knop en wordt naar een 'beveiligde zone gebracht om m'n kaart te verifiëren’: de Vinted Wallet. Hier springt een live chatbox open met een Vinted medewerker die me live bijstaat de te ondernemen stappen te voltooien. Ik dien m'n kaart in een betaalbakje te steken en de gegevens in te vullen zoals vermeld. Ik doe dit. Ik krijg een 'zogezegde foutmelding' en dien het opnieuw te doen. Dit tot 4 maal toe. Plots kreeg ik een bericht van de bank dat mijn visa kaart zal worden geblokkeerd. Waarna ik mijn rekening controleer en zie dat er 406euro af is gegaan. Erna heb ik card stop gebeld. Ik ga terug naar de mail om het afzendadres van de mail te controleren. Er stond wel afzender vinted maar ernaast een vreemd email adres waarna ik zeker wist dat dit een fraudeur was. Ik heb ondertussen al klacht gaan indienen bij de politie, ik heb het al aangegeven via mijn kaart waar ze zeggen het dat mijn aanvraag aandachtig werd bekeken en dat ik inderdaad slachtoffer ben van misbruik met mijn kaart maar omwille van de sterke authenticatie niet kunnen tussenkomen in mijn dossier.

Berichten (5)

VINTED

Naar: D. N.

01/04/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: D. N.

04/04/2023

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 48h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: D. N.

07/04/2023

Hello there,Thank you for the information, could you please forward the email to phishing@vinted.com?Please do not fill in any forms provided by other members and do not open external links. We encourage you to be cautious about your safety - not sharing your personal information (phone number, email, PayPal information, credit card and other banking details) with other members who might be trying to take advantage, keeping your passwords unique and safe, as well as always communicating through the platform. For more information about phishing, please check our Help Centre: s:www.vinted.fr/help/628. It is also highly recommended to occasionally change the password to your Vinted account to keep it safe: s:www.vinted.fr/help/106.If you have any additional questions, please let us know!Kind Regards,Vlad Team Vinted

VINTED

Naar: D. N.

09/04/2023

Hi, Je hebt recentelijk contact opgenomen met het Vinted Community Support team.Beoordeel de prestaties van ons team: s:www.vinted.nl/hcf/46528943/1681470327/2122a8545395a8b3a9733515b0ec9994Het ontvangen van jouw feedback is voor ons de enige manier om te verbeteren, dus wees alsjeblieft eerlijk.Het Vinted Team

VINTED

Naar: D. N.

11/04/2023

Hey!Bedankt voor je berichtje.Het lijkt erop dat we dit probleem al hebben ontvangen. We zijn ermee bezig en komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord.Het is niet nodig om dit probleem opnieuw te melden - wacht zo geduldig mogelijk op ons antwoord, zodat wij ondertussen het probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen.Bedankt voor je geduld!Het Vinted-team


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform