Terug

Singletoeslag na annulatie van medereiziger

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: De Blauwe Vogel

07/12/2022

Mijn mama boekte vorige zomer een pakketreis naar Abu Dhabi en Dubai bij de Blauwe Vogel en ik zou met haar meegaan. Zij werd echter een kleine week voor de reis besmet met Covid, waardoor ze de reis moest annuleren. Ik had geen annulatieverzekering genomen dus besloot de reis alleen te doen. Hoewel de volledige reis voor 2 personen al geboekt en betaald was, moest ik ineens toch nog 299 euro opleggen, singletoeslag, omdat de reis volgens de Blauwe Vogel nu een singlereis werd, volgens hen zoals aangeduid in hun voorwaarden. Deze voorwaarden vind ik ook nergens terug op de website. Met tegenzin heb ik die toeslag toen betaald, omdat ze anders mijn tickets zouden annuleren. Tijdens de reis is ook gebleken dat er op geen enkele manier omboekingen of dergelijke zijn gebeurd (hotel was bv nog geboekt op mijn mama haar naam). Toen we in Dubai aankwamen, werden we door de gids op de hoogte gebracht dat we ook Abu Dhabi, een deel van de reis waar ik erg naar uitkeek, niet zouden kunnen doen, wegens de huidige Covidmaatregelen in dit specifieke emiraat, en dat het jammer was dat zij ons daarover moesten informeren terwijl dit al veel langer geweten was. Ik heb reeds tweemaal via mail contact opgenomen met de Blauwe vogel, en ondanks hun automatische antwoord dat alles binnen de week wordt behandeld, heb ik, een dikke maand na verzending, nog steeds geen antwoord mogen ontvangen. Ik had ook al eens een Facebookbericht op hun pagina gepost, maar daar kreeg ik enkel het droge antwoord dat daar nu eenmaal een annulatieverzekering voor dient, zonder enige reactie op de toeslag.

Berichten (2)

De Blauwe Vogel

Naar: E. D.

07/12/2022

Beste klant,We hebben je mail in goede orde ontvangen, waarvoor dank.Ontvangen mails worden doorgestuurd naar de bevoegde collega, die je hierover verder zal contacteren.We trachten steeds binnen de 2 dagen te reageren op de ontvangen mail.Echter zijn er soms uitzonderingen, waardoor het iets langer kan duren dan voorzien.(we trachten de wachttijd uiteraard steeds te beperken)Mogen we je daarom vragen om jouw mail zeker niet opnieuw door te sturen wanneer het antwoord wat op zich laat wachten,Daar dit de communicatie alleen maar zou vertragen. Je kan erop rekenen dat je steeds een antwoord zal ontvangen.Bedankt voor het vertrouwen en tot binnenkort.Met vriendelijke groeten,De Blauwe VogelLuikersteenweg 623800 SINT-TRUIDENT: +32 (0) 11 705 500www.deblauwevogel.be

De Blauwe Vogel

Naar: E. D.

07/12/2022

Beste klant,We hebben je mail in goede orde ontvangen, waarvoor dank.Ontvangen mails worden doorgestuurd naar de bevoegde collega, die je hierover verder zal contacteren.We trachten steeds binnen de 2 dagen te reageren op de ontvangen mail.Echter zijn er soms uitzonderingen, waardoor het iets langer kan duren dan voorzien.(we trachten de wachttijd uiteraard steeds te beperken)Mogen we je daarom vragen om jouw mail zeker niet opnieuw door te sturen wanneer het antwoord wat op zich laat wachten,Daar dit de communicatie alleen maar zou vertragen. Je kan erop rekenen dat je steeds een antwoord zal ontvangen.Bedankt voor het vertrouwen en tot binnenkort.Met vriendelijke groeten,De Blauwe VogelLuikersteenweg 623800 SINT-TRUIDENT: +32 (0) 11 705 500www.deblauwevogel.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform