Terug

Sinds 5 maanden geen factuur meer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Engie

11/01/2024

Beste,In mei 2023 heb ik een digitale electriciteitsmeter laten installeren.Ik belde toen ook met uw helpdesk om voor de formule te kiezen : betaal enkel per maand wat je effectief verbruikt.In augustus werd deze overstap gemaakt en betaalde ik mijn LAATSTE voorschotfactuur van mijn vorig contract.Tot NU toe (jan 2024) heb ik dus geen enkele factuur meer ontvangen ter betaling! Dus ondertussen al 5 maanden betaal ik geen enkele euro voor electriciteit.Ik belde hiervoor verschillende keren naar jullie helpdesk van engie:In het begin elke 2 weken, nadien elke maand.Vandaag (11/01/2024) nogmaals gebeld en steeds krijg ik dezelfde uitlegUw dossier is in behandeling, u hoeft hiervoor niet terug te bellen. Er is een probleem met de uitlezing van de meterstanden.Ikzelf zie de meterstanden perfect staan op jullie site van engie ook op jullie android app en ik heb ook gebeld met fluvius.Daar krijg ik te horen dat de meterstanden sinds mei (!) perfect in orde zijn en deze probleemloos naar engie worden doorgestuurd.Ik begrijp dat de mensen van de helpdesk ook maar hun job doen en enkel maar een dossier zien staan die in behandeling is.Ik vroeg vandaag om iemand verantwoordelijk aan de lijn te krijgen maar dat is helaas dus niet mogelijk...U begrijpt mijn frustatie dat de meterstanden al 5 maanden zichtbaar zijn maar dat jullie er geen factuur mee kunnen opmaken.Ik stel me dan de vraagHoe kan het zijn dat er administratief al 5 maanden geen factuur kan opgemaakt worden met de verkregen meterstanden van fluvius?U moet ook begrijpen dat ik - als het ooit in orde komt - een factuur ga krijgen van minstens 5 maanden electriciteit in de wintermaanden terwijl ik electrisch verwarm!De reden dat ik trouwens overgeschakeld ben naar Engie is omdat jullie toendertijd als enige de optie aanboden om te betalen wat je echt verbruikt per maand.Ik heb daarvoor ook speciaal de digitale meter aangevraagd.We zijn ondertussen nu al 5 maanden verder maar ik heb dus nog steeds geen afrekening per maand of zelfs eender welke afrekening.Ik hoop hiermee iemand te bereiken die verantwoordelijk genoeg is en die ook het absurde hiervan inziet.Mvg,Stefan

Berichten (2)

Engie

Naar: S. V.

11/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: jeudi 11 janvier 2024 10:41À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Sinds 5 maanden geen factuur meer - (CPTBE01950585-12)Klacht - Sinds 5 maanden geen factuur meer - (CPTBE01950585-12) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: S. V.

19/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: jeudi 11 janvier 2024 10:41À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Sinds 5 maanden geen factuur meer - (CPTBE01950585-12)Klacht - Sinds 5 maanden geen factuur meer - (CPTBE01950585-12) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform