Terug

Sim kaarten worden niet geactiveerd - onbereikbaarheid 26u and counting

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: Proximus

05/07/2023

Beste,Graag contacteer ik u mbt de overstap van telenet naar proximusProbleemstelling:Proximus heeft wel telenet stopgezet, maar wil/kan activatie van SIM-kaarten niet voltooien.Gevolg:Nu reeds ruim 24u geen bereikbaarheid.Context:GSM is nodig voor bereikbaarheid (1) voor het werk en (2) voor ziekenhuisopname van dochter. Acties:Bijna 2u telefonisch contact met klantendienst heeft niets opgeleverd. Vele malen doorverbonden, zonder enig resultaat.Ik zet alles chronologisch even op een rijtje:1. eind juni bezoek aan huis van proximus verkoperAkkoord om over te stappen met televisie, internet, vaste lijn en 6 gsm nummers2. vraag om activering gelijktijdig te laten verlopen - afspraak op 4/07/2023 voor installatie aan huis en overzetten mobiele nummers3. enkele dagen nadien mail van proximus om nieuwe datum te kiezen Terug contact opgenomen met verkoper - telefonisch bevestigd dat het wel zou kunnen dat er iets is misgelopen met de planning, dat ik gewoon een nieuwe datum moet kiezen. 13/7 wordt gekozen en bevestigd 4. gisteren, 4/07, sms van proximus dat vandaag aan telenet overdracht van gsm nummer wordt gevraagd. Onmiddellijk nam ik telefonisch contact met klantendienst, vanuit de veronderstelling dat de overdracht pas op 13/7 zou zijn. De dame aan de lijn bevestigde dat ik de sms mocht negeren want dat er voor vandaag niets in het systeem staat.5. Eén uur na telefoongesprek (en sms) valt bereik van TELENET weg - alle communicatie wordt onmogelijk. Voor het werk (in cruciale periode) niet bereikbaar. 6. rond 16u terug thuis en sim-kaart in toestel - melding 'geen netwerk'. Via online-telefoneren met de pc neem ik contact met proximus (ruim een half uur). Het zou in orde komen, een beetje geduld is nodig, ticket is aangemaakt. 7. vanochtend nog steeds geen netwerk. Na 4x doorverbonden geweest te zijn (tussen 8u en 9u17) geen oplossing. Men had 'een ticket aangemaakt' en ik 'moest maar geduld hebben'. Een van de medewerkers had aangegeven dat hij zelf de activatie niet kan voltooien en dit moest doorgeven. dat ik maar geduld moetst hebben.CONCLUSIE:Tot op heden geen bereik, geen oplossing, geen voorstel, geen compensatie. Al onze mobiele nummers zijn onbereikbaar en blijkbaar zijn slechts 5 van de 6 bij hen bekend. Ik begrijp er niets meer van en wordt ook niet geholpen, ondanks 3 pogingen en in totaal bijna 2 uur aan de lijn te hebben gehangen.Graag vraag ik uw spoedige interventie zodat 1. het probleem kan verholpen worden en we binnen de kortst mogelijke tijd weer bereikbaar zijn2. een deftige compensatie van Proximus lijkt me op z'n plaats.3. uw advies wat we nu nog kunnen ondernemen. Op deze manier starten bij een nieuwe provider geeft weinig vertrouwen!Mvg,Tom


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform